Hlavním lákadlem na stánku Škoda Auto je koncept elektromobilu postaveného na základu Škody Octavie s přídomkem E line.
Octavia E Line představuje první automobil s okřídleným šípem ve znaku poháněný výhradně elektrickou energií. Elektromotor disponuje trvalým výkonem 60 kW (maximum 85 kW) a poskytuje 270 N.m točivého momentu, který je k dispozici v zásadě od nuly otáček za minutu. Automobil zrychlí na 100 km/h za 12 vteřiny a dosáhne 135 km/h. Dojezd na jedno nabití činí zhruba 140 km.
Akumulátor skládající se ze 180 článků a celkové kapacitě 26,5 kWh je umístěn v zadní části vozu pod podlahou a částečně i v zavazadelníku, díky čemuž nezasahuje do prostoru pro posádku. Jeho hmotnost činí 315 kilogramů.
Elektrická Octavia má upravené palubní přístroje a drobných změn doznal i exteriér vozu.
V roce 2011 plánuje automobilka nasazení testovací flotily vozů, které by mělo pomoci vývoji sériových vozů.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.