Od počátku tohoto roku se začal vyrábět u Fordu model Kuga, který je v kategorii lehkého terénního vozu (crossoveru) novinkou v segmentu této značky. V České republice by se měl objevit v následujících měsících tohoto roku.
První crossover značky Ford ztělesňuje filozofii kinetického designu, kombinuje v sobě znamenité jízdní vlastnosti na běžné silnici s obdivuhodným nadáním pro jízdu v nezpevněném terénu. Neotřelý, moderní Ford Kuga je založen na architektuře Fordu pro vozidla segmentu C, která již získala uznání v modelech Focus a C-MAX. „Zvládnu cokoliv“, naznačuje svým vzhledem a je ideální pro každého, kdo nechce splynout s davem. Kuga bude k dispozici s osvědčeným vznětovým agregátem a ve dvou úrovních výbavy. Vůz může být vybaven inteligentním pohonem všech kol (AWD) na bázi lamelové spojky Haldex, případně pohonem pouze přední nápravy.
Kuga přijíždí ve dvou různých úrovních výbavy: model Trend je stylový, svěží a velkoryse vybavený, zatímco prémiový model Titanium má moderní „techno“ nádech. Obě varianty lze dovybavit řadou luxusních, funkčních i designových prvků. Ty budou nabízeny také v rámci zvýhodněných paketů.
Ford Kuga je poháněn vznětovým čtyřválcem Duratorq TDCi 2,0 l o výkonu 100 kW (136 koní). Agregát spolupracuje s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Charakteristika výkonu a točivého momentu byla optimalizována s ohledem na specifické požadavky tohoto modelu. Spotřeba paliva činí velmi příznivých 6,3 l/100 km u verze s předním pohonem, respektive 6,4 l/100 km v případě varianty AWD. Kuga AWD se navíc pyšní nejnižší hodnotou emisí CO2 ve své kategorii: 169 g/km.
Tuhý skelet karoserie, který se vyznačuje mimořádnou odolností vůči deformaci, je doplněn mnoha systémy aktivní a pasivní bezpečnosti. Samozřejmostí jsou také účinná opatření na ochranu chodců. Automobil je vybaven jak elektronickým stabilizačním programem (ESP) s funkcí ochrany proti převrácení (ARM), tak protiblokovacím brzdovým systémem (ABS) s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD).
Pečlivě vybraná paleta deseti barev karoserie obsahuje mimo jiné nový metalický lak „Chill“ nebo dva odstíny bílé: „Frozen White“ a metalickou „Electric White“. V luxusním, honosně vybaveném interiéru okamžitě upoutá kvalitní kůže a množství lakovaných povrchů. Barevně sladěné detaily na přístrojové desce a výplních dveří spoluvytvářejí harmonické, luxusní prostředí se sportovním nádechem. Velmi líbivé jsou samozřejmě kola z lehkých slitin, která jsou u fordu propracována v nejvyšší kvalitě a bezpečnosti.
Kuga poskytuje naprosté pohodlí pětici dospělých cestujících. Druhá řada sedadel je dělená v poměru 60 : 40 a po jejím sklopení vznikne zcela rovná ložná plocha. Odkládací schránky v podlaze před druhou řadou sedadel a pod podlahou zavazadlového prostoru jsou rozdělené vždy do několika praktických přihrádek.
Ford Kuga Trend Vám nabízí již v základním provedení bohatou standardní výbavu:
16” ocelová kola Sportovní sedadla Palubní počítač Kůží potažený volant Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka Mlhová světla Manuální klimatizace Varování při snížení tlaku v pneumatikách Přední a zadní elektricky ovládaná okna Elektrická zásuvka 12 V Airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy Elektronický stabilizační systém ESP s ochranou proti převrácení Startovací tlačítko Ford Power Rádio s CD, 6 reproduktorů, dálkové ovládání na sloupku řízení Konektor pro audio-zařízení Kugu Trend si můžete přizpůsobit podle svého. Například doplněním o některé z těchto atraktivních prvků výbavy na přání: 17” kola z lehkých slitin Zadní tmavě tónovaná skla „Privacy“ Střešní ližiny s hliníkovou povrchovou úpravou Automatická klimatizace DEATC Přídavné topení (pouze pro vznětové motory) Vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů Tempomat Zásuvka na 230 V Systém Ford KeyFree pro vstup do vozu a startování bez použití klíče Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 6 směrech Parkovací asistent CD-SD navigační systém s 5” barevným displejem Přejete si ještě více? Prohlédněte si naši nabídku atraktivních sad: Sada Styl 1: 17” kola z lehkých slitin Střešní ližiny Tmavě tónovaná zadní skla Sada Komfort 1: Tempomat Parkovací asistent Vnější zpětná zrcátka s el. sklápěním
Ford Kuga Titanium Vám navíc oproti výbavě Trend nabízí například tyto prvky standardní výbavy:
17” kola z lehkých slitin Sedadla v čalounění kůže/látka Modře tónovaná skla Automatické stěrače a zpětné zrcátko s aut. zatmíváním Tempomat Automatická klimatizace DEATC Zadní středová loketní opěrka s držáky na nápoje a úložným prostorem Kugu Titanium si můžete přizpůsobit podle svého. Například doplněním o některé z těchto atraktivních prvků výbavy na přání: 18” či 19”* kola z lehkých slitin Zadní tmavě tónovaná skla „Privacy“ Střešní ližiny s hliníkovou povrchovou úpravou Bixenonové světlomety, automatické nastavení jejich sklonu, ostřikovače světlometů Programovatelné přídavné topení Kožené čalounění sedadel Zadní parkovací kamera* Panoramatická střecha DVD navigační systém se 7” dotykovým barevným displejem * Dostupné v průběhu léta 2008. Přejete si ještě více? Prohlédněte si naši nabídku atraktivních sad: Sada Styl 2: Střešní ližiny Tmavě tónovaná zadní skla Sada Komfort 2: Systém Ford KeyFree – vstup do vozu a startování bez použití klíče Parkovací asistent Vnější zpětná zrcátka s el. sklápěním Sada Titanium X1: Čalounění v kůži, vyhřívaná přední sedadla Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 6 směrech 18” 5paprsková kola z lehkých slitin Panoramatická střecha Reflexní čelní sklo Vyhřívané čelní sklo
Modelová řada Kuga
Detaily
Trend již od 799 990 Kč
Dynamický vůz s flexibilním sportovním interiérem a bohatou základní výbavou Je vždy středem pozornosti.
Titanium již od 864 990 Kč
Titanium Vám poskytne exkluzivní komfort a ještě atraktivnější vzhled.
Emise CO2 (g/100km)
Spotřeba paliva (l/100km)
Maximální rychlost
0-100km/h (sec)
50-100km/h (sec)
město
Mimo
kombinace
2.0 Duratorq TDCi+DPF, náhon na 2kola
165
8,0
5,3
6,3
182
10,6
8,7
2.0 Duratorq TDCi+DPF, náhon na 4kola
169
8,1
5,4
6,4
180
10,7
9,4
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.