Automobilka Toyota Motor Corporation bude pro vývoj a výrobu příští generace elektromobilů využívat jedinečnou softwarovou platformu Arene dceřiné firmy Woven by Toyota, dříve Woven Planet Holdings. Pro testování elektromobility Toyota využije experimentální město Woven City.
„Tento okamžik je pro celé odvětví klíčový, neboť software může urychlit náš postup na cestě k vyspělé společnosti mobility. Woven by Toyota hraje klíčovou roli a naše jedinečná softwarová platforma umožní Toyotě nejen vyrábět bateriové elektromobily nové generace, ale též posilovat přidanou hodnotu mobility napříč všemi oblastmi našeho života,“ uvedl ředitel společnosti Woven by Toyota James Kuffner.
Woven by Toyota bude mít na starosti urychlení koncepce mobility v Toyotě na základě dalšího vývoje softwaru ke zvyšování inteligence vozidel a také vybudování a provozování Woven City, které má sloužit jako živá laboratoř k hledání způsobů propojování lidí a vozidel.
Arene je komplexní softwarová platforma a operační systém vozidel napomáhající zvyšovat jejich inteligenci. Platforma by měla být nasazená do praxe počátkem roku 2025 a o rok později bude následovat nová generace bateriového elektromobilu Toyota.
Nová generace autonomního řízení
Arene staví na zkušenostech Toyoty na poli hardwaru s využitím principů výrobního systému TPS (Toyota Production Systém). Zároveň bude podporovat znuvupoužitelnost softwaru napříč jednotlivými modely.
Woven by Toyota kromě platformy Arene pracuje na softwarových inovacích zasahujících do řady důležitých oblastí včetně vývoje technologií autonomního řízení. Jde o novou generaci autonomního řízení a pokročilých systémů na podporu řízení, jakož i podpůrnou technologii geoprostorové inteligence umožňující bezpečné a spolehlivé rozhodování palubních systémů vozidel.
První fáze výstavby experimentálního města Woven City bude dokončena v létě 2024 a pilotní testování začne v roce 2025. Woven City spojuje vývojáře skupiny Toyota, partnerské společnosti, start-upy, podnikatele a obyvatele všeho věku na podporu nových nápadů a vynálezů k usnadnění každodenních činností.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.