Společnost TOYOTA GAZOO Racing představila modernizovanou závodní GR Supru GT4 pro sezónu 2023. Má vylepšené brzdy, je lépe ovladatelná a má vyšší výkon motoru.
Toyota zužitkovala zpětnou vazbu zákazníků a jezdců k dalšímu vylepšení speciálního závodního vozu, jenž získal mistrovský titul v Japonsku, Spojených státech a Evropě, a posbíral celkem přes 100 pódiových umístění.
GR Supra GT4 EVO s vylepšenou konstrukcí brzdové soustavy, novým nastavením systému ABS, nejnovější technologií tlumičů KW a zdokonalenými stabilizátory nabízí lepší ovládání i jízdní chování v zatáčkách.
Modernizace přinesla vyšší výkon přeplňovaného šestiválce o objemu 3,0 litru, jenž se nyní chlubí lepším průběhem křivky točivého momentu a účinnějším systémem chlazení.
Konstruktéři TOYOTA GAZOO Racing během soutěží po celém světě poskytují soukromým týmům i jezdcům podporu přímo na závodišti a získávají tak poznatky, kterých by bez tlaku závodního nasazení nebylo možné dosáhnout.
Od první kompletní závodní sezóny v roce 2020 se do soutěží po celém světě zapojilo přes 50 vozů GR Supra GT4, jejichž jezdci zvítězili v 11 národních a mezinárodních šampionátech GT4. V rámci důležitých šampionátů pak letos v srpnu tento vůz oslavil již 50. vítězství ve své kategorii.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.