DISKUZE K ČLÁNKU Zachovat ultra-úzké bočnice auto úplně změnit? Mercedes chce letos porazit Ferrari a v roce 2023 titul

Mercedes postupně zrychluje a chce do konce roku porazit Ferrari v boji o druhou příčku mezi konstruktéry. Před sezónou 2023 musí navíc učinit závažné rozhodnutí: zůstane u svých ultra-úzkých bočnic nebo předělá celé auto a vydá se cestou konvenčnější konstrukce?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zachovat ultra-úzké bočnice auto úplně změnit? Mercedes chce letos porazit Ferrari a v roce 2023 titul

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 21.09.2022 17:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 20.09.2022 15:32
nesmysl, problém mercedesu není jen přítlak od… »
» Ferda (Hlasoval 1 člověk) 19.09.2022 17:32
Letošní Mergl je názorná ukázka jaké následky… »
» juras (Hlasoval 1 člověk) 19.09.2022 22:36
Podle mě není dobrá zpráva pro Mercedes že se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Podle mě není dobrá zpráva pro Mercedes že se ještě nerozhodl kterou cestou půjde...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Realita bude jiná, pravdu se dozvíme co nevidět... Buď letos alespoň část změny nasadí nebo zůstanou u stejného konceptu...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    193.165.97.XXX
    Letošní Mergl je názorná ukázka jaké následky může přinést nejlépe odvedená práce.
    Hned v prvních závodech bylo divné jak některé týmy z konce pole (loňského) zázračně povyskočily nahoru. Dle mě více vsadili na aeropřítlak a do groundefektu nevložili tolik sil jako Mercedes a to se pro ně nakonec stálo výhodou.
    Mercedes to prostě s groundefektem přepísk tak moc, že by z tak silného přítlaku měl radost snad jen Přemysl Oráč.

    RB sice ze začátku taky poskakoval, ale tam mají Adriana, který velice rychle pochopil jak vůz vyladit do správné rovnováhy aeropřítlaku s přísavným efektem.
    Mergl s Ferrari museli počkat až co jim vyplivnou počítače.

    A jak to půjde dál? No RB nejspíše bude šperkovat současný vůz, Mercedes asi trošku přibere a Ferrari nastoupí pořádnou odtučňovací kůru.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • B2SoS

      B2SoS

      193.165.68.XXX
      A já myslel, že ty mini bočnice byly kvůli tomu aero přítlaku...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.96.XXX
        Mini bočnice vznikly kvůli menšímu aero odporu.
        Takže z mého pohledu se Mercedes vydal velice správným směrem, ale šel příliš do extrému.
        RB jako jediný si zvolil zlatou střední a dnes se jeví jako nepřekonatelný. Určitě právem.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      nesmysl, problém mercedesu není jen přítlak od ground efektu. Tím, že nemají bočnice, je jejich podlaha příliš pružná, proto si vybrečeli ty zpevňovací tyčky, když to chtějí zpevnit, roste hmotnost... a dalším problémem je podvozek. Mercedes měl nejpropracovanější systém hydrauliky podvozku a s novými pravidly v podstatě o všechno přišli. Jsou v situaci jako williams v 94 po zákazu aktivního zavěšení. Vypořádají se s tím, ale je otázkou jak jim to bude dlouho trvat

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        193.165.96.XXX
        A jak vysvětlíš, že momentálně nejvíce poskakuje Ferrari se svou almarou kolem kokpitu?

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          tam je problém v naprosto jiné části. Mercedes v podstatě tahá podlahu po zemi a evidentně přišel na to, jak si poradit s přebytečným přítlakem a pomáhá jim i FIA.
          Ferrari poskakuje protože jim to poskakování reálně nikdy nevadilo a jak říká pepa král, dokud to s jezdcem úplně nemlátí o zem, tak reálně nemá problém. A navíc pokud si všimneš, tak v současné době ty auta začnou skákat spíš po přejezdu nějaké nerovnosti, než jen od aerodynamiky, takže bych to viděl spíš na problém v oblasti podvozku. Tam má vychytávku red bull s těmi svými tlumiči...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama