Dnes byla světu představena vylepšená Toyota z dílen Gazoo Racing v podobě modelu GRMN. Ten je postaven na námi dobře známém Yarisu GR. Jaké přinesla novinka změny?
Jde o "limitku", což znamená, že vznikne pouhých 500 kusů. Je to ovšem diskutabilní, původně měl být totiž omezený počet vyrobených kusů i u klasického Yarisu GR.
Novinkou je také kratší zpřevodování 6 stupňového manuálu a dva volitelné pakety. "Circuit Package" a "Rally Package".
Zmizely zadní sedačky a místo nich přibyla konstrukce pro zvýšení torzní tuhosti vozu. Přední skořepinová sedadla jsou z dílen Recaro a nabízí boční airbagy a perfektní držení těla.
GRMN Circuit Package bude o 20 kilogramů lehčí (1260 kg) než klasický GR, oproti "standardnímu" GRMN váží o 10 kg více. Nabídne novou karbonovou kapotu, střechu a pořádné křídlo. Vůz bude nově o 3,5 centimetru delší, o 1 cm širší. Světlá výška o sice fous klesla, avšak celková výška vlivem spoileru vzrostla o 2 cm.
Výkon je stejný, jako u japonského GR - 200 kW, krouťák vzrostl na 390 Nm. Okruhový paket také nabízí nastavitelné tlumiče Bilstein, větší brzdy a nová 18 palcová kola.
Toyota Yaris GRMN Rally Package
Zájemci o vůz mají ode dneška přesně dva týdny na to, aby se přihlásili do tzv loterie o vůz. Vybere se náhodných 500 šťastlivců, kteří jej budou moci zakoupit.
Cena? Od 64 do 74 tisíc dolarů, v závislosti na vybrané specifikaci. Tedy zhruba od 1 375 000,- do 1 590 000,-
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?