Po vzoru speciálu, který již léta známe v podobě Zondy R je zde konečně nástupce. Naprosto ohromující výkon, hmotnost, cena ale i počet vyrobených kusů dělají z tohoto vozu opravdový unikát.
Jedná se zatím o nejrychlejší Pagani, které bylo kdy vyrobeno. Tyto čísla mluví za vše:
Mohutný šestilitrový atmosférický dvanáctiválec točí až 9000 otáček za minutu.
Výkon 850 koní (625 Kw) a kroutící moment činí 750 Nm.
Vyrobeno bude pouze 30 kusů.
Cena bez daně činí 2.6 milionu euro.
Šestipístkové brzdy Brembo (přední o rozměrech 410x38 mm).
Pohon zadních kol.
Horacio Pagani opět dokázal, že je muž na svém místě. Smekáme a tiše závidíme těm několika vyvoleným, kteří budou mít možnost se s tímto okruhovým speciálem projet. Údajně ještě nejsou všechny vyprodané, takže honem do italského San Cesario sul Panaro, kde automobilka sídlí. Hannes Zanon - šéf marketingu a obchodu v Pagani tvrdí, že vůz má podobný zvuk jako formule 1, ale ne jako ty nové, nýbrž jako staré klasiky z minulého století.
Starší Zonda R se představila v roce 2009 na ženevském autosalonu a také při svém odhalením naprosto šokovala. Na světoznámém okruhu Nürburgring tehdy zajela skvělý čas 6:47. Uvidíme, jak si na legendární Nordschleife povede Huayra R.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.