Škoda: Historie známá i neznámá (1. část)

ar1, 20. srpna 2004, 09:49 Google+

<B>Úvod seriálu -</B> AUTO NEWS NETWORK vám třiadvacetkrát přinese pohled do minulosti české hrdosti,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

kterou je bezpochyby automobilka Laurin & Klement, respektive Škoda-Auto. Dnes tento seriál začneme stručným historickým přehledem, co a kdy se stalo...

V roce 1895, kdy firma začínala, v ní pracovalo 7 lidí, včetně obou zakladatelů V. Laurina ( 1865 – 1930 ) a V. Klementa ( 1868 – 1938 ). Původní pracovní náplní byla oprava a výroba jízdních kol.

Od roku 1899 firma rozšířila výrobu o motocykl a od léta roku 1901 se účastnila mnoha závodů, ve kterých obsazovala přední místa. S rozšiřováním sortimentu a produkce motocyklů souvisel odpadající zájem o jízdní kola , jejichž výrobu proto firma roku 1905 ukončila. Již toho roku bylo vyrobeno několik zkušebních vozů.

V roce 1907 se firma transformovala v akciovou společnost a vozy se začaly vyvážet téměř do celého světa.

V roce 1925 došlo ke spojení mladoboleslavské automobilky s Plzeňskými Škodovými závody. Firma tenkrát upustila od účasti na závodištích a jako hlavní propagační tah zvolila dálkové jízdy svých vozů, například do Afriky a Indie.

Během druhé světové války se výroba přeorientovala na produkty potřebné pro válku jako nábojnice, dělostřelecké granáty a např. součástky pro letadla. V posledních dnech válka bal mladoboleslavský podnik vybombardován, výrobu se ale podařilo brzy obnovit.

Po vítězství komunistické strany v roce 1946, podnik byl znárodněn a mladoboleslavská automobilka vyčleněna jako samostatný podnik. Po pádu komunismu v roce 1989 byla nezbytná restrukturalizace podniku, která vyžadovala spoustu peněz a zkušeností. Všeobecně se soudilo, že obojí mohl přinést jen silný zahraniční partner. V roce 1991 zakoupil Volkswagen 30% akcií nově vzniklé akciové společnosti. Později podíl VW narostl na 70% a od roku 2000
je VW 100% vlastníkem.

Příště vám povíme, jak si vedly a vedou vozy Škoda ve světě...

Zdroj a foto: Škoda-Auto
Vytisknout

Diskuze: Škoda: Historie známá i neznámá (1. část)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

M5

Od podzimu aktivní řízení rychlosti i u řady 6

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud