Obdrželi jsme nejžhavější informace o plánové změně majitele největšího tuzemského automobilového výrobce. V souvislosti se současnou situací ve světě se Vláda České republiky rozhodla, že pro udržení budoucí mobility obyvatelstva nesmí mít automobilka Škoda Auto zahraničního majitele.
Dnes ráno vyšlo najevo, o čem jednali Karel Havlíček (ANO), ministr dopravy, který je zároveň ministr průmyslu a obchodu, předseda vlády Andrej Babiš (ANO) a vedoucí představitel koncernu VW Herbert Diess. Dle dostupných informací se Vláda ČR rozhodla dokoupit zpět tuzemsku automobilku Škoda Auto.
Změna názvu
Na návrh premiéra Andreje Babiše, který vyjádřil obavu, že by se stát o tak velký podnik, jakým Škoda Auto bezesporu je, nedokázal postarat, bude 100% akcií přepsáno přes jeho svěřenecké fondy na firmu Agrofert. Což se jeví jako vynikající nápad, jelikož tato společnost dosahuje výborných komerčních výsledků. S vstupem do této společnosti vyvstává také nutnost změny názvu automobilky. Jako nejjednodušší řešení by bylo použít název Agrofert Auto, což ale pak Babiš zamítl s tvrzením, že to je názvem vhodný spíše pro výrobce traktorů. Po dlouhých debatách padlo rozhodnutí pro nový název Autofert.
Nové, ale léty osvědčené modely
S výrobou současných modelů se počítá do konce roku 2022 s tím, že v průběhu budou postupně nahrazovány novými vozy z vlastního vývoje společnosti Autofert. Z důvodu co možná největší soběstačnosti na externích dodavatelích mají být nové vozy co možná nejjednodušší. Proto se počítá s obnovením produkce modelu Š-742, jenž je znám široké veřejnosti pod obchodním názvem Škoda 105, 120 a spol. Vozy samozřejmě projdou zásadní modernizací. Počítá se například i s posilovačem řízení nebo dokonce centrálním zamykáním. Velká péče bude věnována antikorozní ochraně.
Jediný, ale zato unikátní motor
Všechny nové vozy automobilky Autofert budou vybaveny jediným motorem. Přesto budou vozy ve dvou úrovních výkonu. Za zadní nápravou chystaných vozů bude pracovat vznětový čtyřválec o objemu 1489 ccm. Vznětový čtyřválec bude mít dnes již nevídané atmosférické plnění a bude dosahovat výkonu 40 kW (54 koní), točivý moment má být 99 N.m. Výkon se jeví jako hodně malý, ale vůz má vážit okolo 950 kg. Na zřetel je také brán stav tuzemských silnic. Komu by to přeci jen bylo málo, může zvolit verzi 4x4 se dvěma motory. Jeden bude pohánět přední kola a ten druhý pak ta zadní. Celkový výkon tak bude 80 kW (108 koní) a 198 N.m. Jako standardní součást výbavy těchto silnějších vozů bude také střešní zahrádka. A to nejzajímavější o motorech na konec. Mají být zcela ekologické. Budou navrženy tak, aby jezdili čistě na řepkový olej bez nutnosti přimíchávat naftu. Tím budou nejen velmi ekologické, ale navíc nás to zbaví závislosti na ruské ropě.
Obytný speciál pro milovníky kempingu
Kromě čtyřdvéřového sedanu a dvoudvéřového kupé s pracovním názvem Garde se počítá ještě s obytnou variantou. Ta bude poskytovat prostor pro dva cestující jak pro jízdu, tak i spánek. Postel bude umístěna nad motorem, což zaručuje tepelný komfort i v zimním období. Pro tento obytný automobil bude použito poetické a velmi oblíbené jméno Čapí hnízdo.
Jakou částku Česko zaplatí koncernu VW za automobilku Škoda, se nám zjistit nepodařilo. Ale zdroj uvádí, že se počítá s tím, že 63,5 % celkové částky zaplatí Evropská unie ve formě dotací na udržitelnou mobilitu. Dalších částku přislíbila švédská klimatická aktivistka Greta Tintin Eleonora Ernman Thunberg, jako poděkování za přechod na alternativní ekologický zdroj paliva, které hodlá automobilka Autofert využívat.
Pokud jste tento článek dočetli až sem a zdá se Vám, že je něco takového je v dnešní době velmi nepravděpodobné, pak se Váš úsudek nemýlí. Stačí se podívat do kalendáře a hned Vám dojde, že se jedná pouze o aprílový žert. Přejeme naším čtenářům v současné nelehké době hlavně neztrácet smysl pro humor.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.