Automobilka Ford zaznamenala během třetího čtvrtletí tohoto roku obrovskou ztrátu na evropských trzích. Viníkem ztráty 65 milionů liber, tedy více než 1,8 miliardy korun, přitom má být vystoupení Británie z Evropské Unie, tzv. Brexit.
Americký automobilový gigant Ford si během třetího čtvrtletí tohoto roku nevedl vůbec špatně, ovšem jeho ekonomické výsledky celkem razantně poznamenala ztráta 65 milionů liber na evropském trhu. Podle šéfa ekonomického oddělení automobilky je pak téměř jisté, že za tuto ztrátu může vystoupení Velké Británie z EU.
V ostatních částech světa si ale Ford nevedl vůbec špatně. Celkový zisk společnosti se odhaduje na 1,2 miliardy liber, tedy v přepočtu cca 34 miliard korun. Velké úspěchy slavila automobilka zejména na severoamerickém trhu, kde se skvěle daří vozům typu Pick-up a SUV. Špatně si ale nevede ani trh jihoamerický, asijský ani středovýchodní.
Evropa tak byla jediným trhem, kde Ford utrpěl ztráty. Web AutoExpress citoval ředitele ekonomického oddělení Boba Shankse, podle jehož slov byl evropský trh jediným překvapením. Zároveň si je však téměř jist tím, že za ztrátami stojí tzv. Brexit efekt.
Jak ovšem dodává AutoExpress, ztráty by mohly být zapříčiněny i tím, že Ford masivně investoval do kampaně spojené s uvedením nové Fiesty na evropské trhy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.