Přinášíme vám nové informace týkající se situace Skupiny Renault v Rusku, kde má svůj majetek téměř za 55 miliard Kč. Prohlášení z nejvyšších míst si můžete přečíst níže.
Představenstvo skupiny Renault se sešlo a rozhodlo následující:
- aktivity závodu Renault v Moskvě jsou pozastaveny.
- Skupina vyhodnocuje své možnosti ohledně podílu ve společnosti AVTOVAZ a zároveň se chová zodpovědně vůči svým 45 000 zaměstnancům v Rusku.
Skupina Renault připomíná, že již provádí nezbytná opatření s ohledem na respektování mezinárodních sankcí.
V důsledku toho je skupina Renault nucena revidovat svůj finanční výhled na rok 2022:
- Provozní marže skupiny ve výši přibližně 3 % (oproti předchozím 4 %).
- Provozní cash-flow z automobilové činnosti (oproti předchozí 1 miliardě eur).
V okamžiku zveřejnění výsledků za první pololetí roku 2022 by byla zaúčtována nepeněžní opravná položka odpovídající hodnotě konsolidovaných nehmotných aktiv, pozemků, budov a zařízení a goodwillu Skupiny v Rusku. Hodnota těchto položek činila k 31. prosinci 2021 2 195 milionů eur (asi 54 miliard Kč).
Skupina Renault se i nadále soustředí na realizaci svého strategického plánu Renaulution. Skupina pokračuje ve své politice prodeje orientované na hodnotu, posiluje svou konkurenceschopnost a urychluje program snižování nákladů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?