Nový Peugeot e-208 ve verzi Allure Premium získal ocenění „Electric Small Car of the Year“ (Malý elektromobil roku) v prvním ročníku ankety, kterou časopis What Car? věnuje elektromobilům. Vůz značky Peugeot porazil celou řadu soupeřů včetně modelů Honda E a Renault Zoe.
Nový Peugeot e-208, který představuje nejnovější generaci 100% elektrických vozů Peugeot, získal už řadu ocenění. Modely Peugeot 208 a e-208 získaly již na začátku roku prestižní evropskou cenu „Car of The Year“ (Auto roku).
Na odborné porotce časopisu What Car? zapůsobila koncepce „Kupte si Peugeot, vyberte si motor“. Ta umožňuje kupujícím zvolit si mezi 100% elektrickým vozem e-208 nebo benzínovým či dieselovým motorem v nabídce nové 208, aniž by došlo k omezení nabídky z hlediska praktičnosti, výkonu nebo prostornosti.
Porotu zaujal také interiér vozu, zejména pak nový Peugeot i-Cockpit®, a to jak pro jeho vzhled, tak pro nabízené technologie a asistenční systémy řízení. Bodoval i komfort odpružení a úroveň dojezdu v reálných jízdních podmínkách.
Peugeot e-208 je vybaven baterií o kapacitě 50 kWh a elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k), dojezd je až 340 kilometrů (WLTP). Baterii je možné nabít na 80 % za 30 minut přes rychlodobíjecí stanici 100 kW.
„S přihlédnutím ke všem parametrům je e-208 nejlepší kompaktní elektromobil, který si můžete koupit. Má dobrý dojezd v reálných podmínkách, jeho odpružení účinně filtruje nerovnosti silnice a interiér je atraktivní a elegantní. Obzvláště se mi líbí verze Allure Premium se zajímavou cenou a přitom kompletní výbavou. Ta zahrnuje nastavitelnou klimatizaci, indukční nabíječku telefonů a infotainment, který umožňuje zrcadlení obrazovky telefonu,“ prohlásil Steve Huntingford, redaktor časopisu What Car?.
„Nový Peugeot e-208 je první z naší nové generace elektromobilů. Je skvělé vidět, že ho okamžitě uznává jak naše průmyslové odvětví, tak zákazníci. Ve společnosti Peugeot jsme věrni jedinečné filozofii, „Power of choice“, která umožňuje našim kupujícím zvolit si motor, jenž vyhovuje jejich potřebám. Naše elektromobily mají stejné vlastnosti jako jejich benzínové nebo dieselové protějšky, aniž by to bylo na úkor praktičnosti, prostornosti nebo technologií. Jsme hrdí na to, že jsme od časopisu What Car? toto ocenění obdrželi,“ uvedl David Peel, ředitel Peugeot UK.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?