Nový Peugeot e-208 ve verzi Allure Premium získal ocenění „Electric Small Car of the Year“ (Malý elektromobil roku) v prvním ročníku ankety, kterou časopis What Car? věnuje elektromobilům. Vůz značky Peugeot porazil celou řadu soupeřů včetně modelů Honda E a Renault Zoe.
Nový Peugeot e-208, který představuje nejnovější generaci 100% elektrických vozů Peugeot, získal už řadu ocenění. Modely Peugeot 208 a e-208 získaly již na začátku roku prestižní evropskou cenu „Car of The Year“ (Auto roku).
Na odborné porotce časopisu What Car? zapůsobila koncepce „Kupte si Peugeot, vyberte si motor“. Ta umožňuje kupujícím zvolit si mezi 100% elektrickým vozem e-208 nebo benzínovým či dieselovým motorem v nabídce nové 208, aniž by došlo k omezení nabídky z hlediska praktičnosti, výkonu nebo prostornosti.
Porotu zaujal také interiér vozu, zejména pak nový Peugeot i-Cockpit®, a to jak pro jeho vzhled, tak pro nabízené technologie a asistenční systémy řízení. Bodoval i komfort odpružení a úroveň dojezdu v reálných jízdních podmínkách.
Peugeot e-208 je vybaven baterií o kapacitě 50 kWh a elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k), dojezd je až 340 kilometrů (WLTP). Baterii je možné nabít na 80 % za 30 minut přes rychlodobíjecí stanici 100 kW.
„S přihlédnutím ke všem parametrům je e-208 nejlepší kompaktní elektromobil, který si můžete koupit. Má dobrý dojezd v reálných podmínkách, jeho odpružení účinně filtruje nerovnosti silnice a interiér je atraktivní a elegantní. Obzvláště se mi líbí verze Allure Premium se zajímavou cenou a přitom kompletní výbavou. Ta zahrnuje nastavitelnou klimatizaci, indukční nabíječku telefonů a infotainment, který umožňuje zrcadlení obrazovky telefonu,“ prohlásil Steve Huntingford, redaktor časopisu What Car?.
„Nový Peugeot e-208 je první z naší nové generace elektromobilů. Je skvělé vidět, že ho okamžitě uznává jak naše průmyslové odvětví, tak zákazníci. Ve společnosti Peugeot jsme věrni jedinečné filozofii, „Power of choice“, která umožňuje našim kupujícím zvolit si motor, jenž vyhovuje jejich potřebám. Naše elektromobily mají stejné vlastnosti jako jejich benzínové nebo dieselové protějšky, aniž by to bylo na úkor praktičnosti, prostornosti nebo technologií. Jsme hrdí na to, že jsme od časopisu What Car? toto ocenění obdrželi,“ uvedl David Peel, ředitel Peugeot UK.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.