Volkswagen ID.3 hodně překvapil svým dojezdem. Tohle čekal málokdo

AutoRoad.cz, 31. srpna 2020, 23:11 Google+

Nový Volkswagen ID.3 stanovil svůj první rekord v dojezdu. Na jedno nabití sady akumulátorů překonal vzdálenost 531 kilometrů z Cvikova do Schaffhausenu (Švýcarsko). Oficiálně udávaná hodnota dojezdu je přitom 420 kilometrů (podle metodiky WLTP), ale v praxi se ji podařilo překonat o více než 100 kilometrů, resp. 26 procent!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Rekordní jízdu podnikl model ID.3 1st Pro Performance s 58kWh sadou akumulátorů z běžné sériové výroby elektromobilů v Cvikově. Na trase do Švýcarska, vedoucí výhradně po veřejných silnicích a dálnicích, ležela mimo jiné větší města Bayreuth a Ulm. Za volantem rekordního vozu seděl Felix Egolf, švýcarský specialista na maximálně hospodárnou jízdu se sériově vyráběnými vozy.

„V tomto autě máte dojem, že je vyrobeno z jednoho kusu materiálu. Tento vůz je kompaktní a přesto prostorný, má úžasný, takřka futuristický design a větru klade minimální odpor,“ řekl Egolf po příjezdu do Schaffhausenu. Rekordní jízda sice není zcela porovnatelná s každodenním cestováním, i tak ale dokazuje praktickou připravenost modelu ID.3 na provoz v reálných podmínkách. „Díky vysokonapěťové sadě akumulátorů, hospodárnému pohonu a možnosti rychlého nabíjení nejsou problémem dokonce ani jízdy na dlouhé vzdálenosti,“ řekl Reinhard de Vries, technický ředitel společnosti Volkswagen Sachsen. „To je skvělá zpráva také pro tým v Cvikově a celý tým ID.“

Kromě techniky umožňuje dosažení co nejdelšího dojezdu především hospodárný způsob řízení vozidla. Felix Egolf maximálně využíval setrvačné jízdy modelu ID.3 a na dálnici místy šetřil energii v „aerodynamickém pytli“. Naopak zatížení nebylo ideální. Z užitečné hmotnosti bylo využito celkem 250 kilogramů, protože Egolfa při jízdě doprovázel kameraman s potřebnou technickou výbavou. Kromě toho byly zapnuty vedlejší elektrické spotřebiče, jakými jsou navigační systém, světla pro denní svícení, audiosystém či ventilační soustava, a to přerušovaně nebo trvale. Navzdory tomu byla spotřeba elektrické energie pouhých 10,9 kWh/100 km. Normovaná spotřeba modelu ID.3 se pohybuje od 14,5 do 15,4 kWh/100 km.

img-responsive

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km | foto: Volkswagen

Rekordní jízda vedla ze 44 procent na dálnicích a z 56 procent na silnicích. Průměrná rychlost jízdy činila 56 km/h. Felix Egolf potřeboval k ujetí trasy z Cvikova do Schaffhausenu celkem 9 hodin. Rekordním vozem byl model ID.3 1st Pro Performance se sadou akumulátorů o kapacitě 58 kWh, elektromotorem o výkonu 204 koní a lakováním karoserie manganově šedým odstínem.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen ID.3 hodně překvapil svým dojezdem. Tohle čekal málokdo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Armádní zakázka na Pandury rozpumpovala českou ekonomiku, z jedné vynaložené koruny se stanou tři

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Převratný systém tankování a dobíjení automobilů si nechala patentovat Toyota

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Těžké a vysoké SUV ID.4 a skvělé jízdní vlastnosti? Volkswagen prozradil, jak to zařídil

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

reklama

Doporučujeme

Toyota Land Cruiser Black Pack

Toyota Land Cruiser v novém vydání

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

  2. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  3. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  4. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  5. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

  6. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud