Volkswagen ID.3 hodně překvapil svým dojezdem. Tohle čekal málokdo

AutoRoad.cz, 31. srpna 2020, 23:11 Google+

Nový Volkswagen ID.3 stanovil svůj první rekord v dojezdu. Na jedno nabití sady akumulátorů překonal vzdálenost 531 kilometrů z Cvikova do Schaffhausenu (Švýcarsko). Oficiálně udávaná hodnota dojezdu je přitom 420 kilometrů (podle metodiky WLTP), ale v praxi se ji podařilo překonat o více než 100 kilometrů, resp. 26 procent!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Rekordní jízdu podnikl model ID.3 1st Pro Performance s 58kWh sadou akumulátorů z běžné sériové výroby elektromobilů v Cvikově. Na trase do Švýcarska, vedoucí výhradně po veřejných silnicích a dálnicích, ležela mimo jiné větší města Bayreuth a Ulm. Za volantem rekordního vozu seděl Felix Egolf, švýcarský specialista na maximálně hospodárnou jízdu se sériově vyráběnými vozy.

„V tomto autě máte dojem, že je vyrobeno z jednoho kusu materiálu. Tento vůz je kompaktní a přesto prostorný, má úžasný, takřka futuristický design a větru klade minimální odpor,“ řekl Egolf po příjezdu do Schaffhausenu. Rekordní jízda sice není zcela porovnatelná s každodenním cestováním, i tak ale dokazuje praktickou připravenost modelu ID.3 na provoz v reálných podmínkách. „Díky vysokonapěťové sadě akumulátorů, hospodárnému pohonu a možnosti rychlého nabíjení nejsou problémem dokonce ani jízdy na dlouhé vzdálenosti,“ řekl Reinhard de Vries, technický ředitel společnosti Volkswagen Sachsen. „To je skvělá zpráva také pro tým v Cvikově a celý tým ID.“

Kromě techniky umožňuje dosažení co nejdelšího dojezdu především hospodárný způsob řízení vozidla. Felix Egolf maximálně využíval setrvačné jízdy modelu ID.3 a na dálnici místy šetřil energii v „aerodynamickém pytli“. Naopak zatížení nebylo ideální. Z užitečné hmotnosti bylo využito celkem 250 kilogramů, protože Egolfa při jízdě doprovázel kameraman s potřebnou technickou výbavou. Kromě toho byly zapnuty vedlejší elektrické spotřebiče, jakými jsou navigační systém, světla pro denní svícení, audiosystém či ventilační soustava, a to přerušovaně nebo trvale. Navzdory tomu byla spotřeba elektrické energie pouhých 10,9 kWh/100 km. Normovaná spotřeba modelu ID.3 se pohybuje od 14,5 do 15,4 kWh/100 km.

img-responsive

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km | foto: Volkswagen

Rekordní jízda vedla ze 44 procent na dálnicích a z 56 procent na silnicích. Průměrná rychlost jízdy činila 56 km/h. Felix Egolf potřeboval k ujetí trasy z Cvikova do Schaffhausenu celkem 9 hodin. Rekordním vozem byl model ID.3 1st Pro Performance se sadou akumulátorů o kapacitě 58 kWh, elektromotorem o výkonu 204 koní a lakováním karoserie manganově šedým odstínem.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen ID.3 hodně překvapil svým dojezdem. Tohle čekal málokdo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota Land Cruiser Black Pack

Toyota Land Cruiser v novém vydání

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud