VLF Force 1 je jedním z nejzajímavějších supersportů z USA. Vůz s obřím atmosférickým motorem a manuální převodovkou jde nyní do aukce.
Společnost VL Automotive byla založena v roce 2012. V roce 2016 se k zakladatelům přidal Henrik Fisker a společnost přejmenovala na VLF Automotive. Za úkol si vzali vylepšit ikonický Dodge Viper.
Karoserie kupé s dlouhou přídí je vyrobena z uhlíkových vláken. Design byl vyvinut specialisty společnosti Fisker. Celkový dojem z vozu je působivý. Prodávaný exemplář je v barvě půlnoční modře a interiér je vyveden v čalounění červenou a černou kůží Nappa, semišem a Alcantarou.
Pod kapotou se nachází upravený motor z Dodge Viper. Obrovská V10 o objemu 8,4 litru prošel důkladným laděním, jehož výsledkem je výkon 548 kW (745 koní) a maximální točivý moment 865 N.m. Motor je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou a pohání zadní kola. Za velkým výkonem nezaostávají ani dynamické schopnosti. VLF Force 1 zrychlí z klidu na 60 MPH (96 km/h) za 3 sekundy a může uhánět rychlostí až 351 km/h.
VLF Force 1 nabízené v akci má najeto pouhých 2204 km a dle odhadů se jeho cena vyšplhá na částku mezi 275 000 až 325 000 USD (6,1 až 7,2 milionů Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?