Koupě nového auta vyžaduje hodiny zkoumání, porovnávání a přehodnocování rozhodnutí. V případě ojetého vozu se ovšem přidává také nutnost být obezřetný, abyste nenaletěli neférovému prodejci.
Na co si dát při výběru ojetin pozor a vyplatí se zvážit auta po operáku?
Co je psáno, je i dáno?Ojeté vozy se zvláště mezi českými zákazníky těší velké oblibě. V prvé řadě motoristy láká f inanční úspora . Už po prvních týdnech užívání totiž hodnota auta výrazně klesá, přestože to na jeho vzhledu nemusíte vůbec poznat. Další výhodou zajetého vozu je j istota dobře fungujícího stroje prověřeného předchozím majitelem. Lze ale věřit pouze čestnému slovu?
K prodejcům v autobazarech i k současným majitelům přistupujte radějiskepticky . Primárně se snaží prodat. Mnohdy i za cenu klamání zákazníka. Vy ale chcete jezdit dlouho a bezpečně, proto chtějte vždy vidět důkazy.
I. Prohlédněte si servisní knížkuDobře opečovávaný vůz bude mít záznamy o pravidelných servisních prohlídkách stejně jako dokumentaci k prováděným opravám. Vše si vyžádejte a pečlivě prozkoumejte. Soustřeďte se na detaily . Pokud všechny údaje pochází od téhož mechanika, inkoust vypadá stejně napříč celou stránkou a papír ještě voní tiskárnou, opatrně! Existuje možnost, že držíte v rukou padělaný dokument.
II. Neřiďte se najetými kilometryAčkoliv se stáčení kilometrů v Česku považuje za trestný čin, zahraniční měřítka se na praktiku dívají jinak a ani každý tuzemský autobazar nehraje fér. Více než najeté kilometry by vás tedy měl zajímat celkový stav vozu jak po stránce exteriéru, tak interiéru . Hledejte oděrky, známky přelakování, výměny dílů, prohlédněte si čalounění. Pokud se na sedadle řidiče vyskytuje výrazná prohlubeň, těch 40 000 km na tachometru zřejmě neodpovídá. Riziku stáčených kilometrů se můžete vyhnout například odkupem vozu po operativním leasingu , který má nájezd předem daný ve smluvních podmínkách.
III. Vyžadujte denní světlo a časŠero leccos schová, což hraje do karet nečestným prodejcům. Nedejte se.Požadujte, abyste si mohli auto prohlédnout za dobrých světelných podmínek. Neváhejte strávit zkoumáním klidně i hodiny. Férový prodejce na vás nebude s rozhodnutím tlačit, naopak vám ochotně zodpoví všechny dodatečné otázky a nechá vás se rozhodnout, zda právě tento vůz splňuje vaše požadavky.
IV. Nechte si auto prohlédnout vlastním servisemV ideálním případě si nechte ještě před koupí prohlédnout vůz nezávislýmservisem dle vlastního výběru , který potvrdí (případně vyvrátí) stav vozidlauvedený v dokumentaci. Díky servisu navíc máte možnost odhalit i skryté vady. Pakliže nemáte možnost vůz do servisu vzít, budete si muset ušpinit ruce sami. Možná se vám pod auto nebude chtít, ale vězte, že se vám námaha vyplatí. Zjistíte, zda někde neuniká olej, jestli se na podvozku nevyskytují nějaké podezřelé sváry či poškození. Také v tomto případě vás může před zklamáním ochránit volba auta po operativním leasingu, které prochází pravidelnými kontrolami v průběhu svého provozu.
V. Projeďte seV novém autě budete pravděpodobně hlavně jezdit, proto je více než na místě, abyste si vůz před nákupem otestovali. Zjistíte, kdy a jak zabírají pedály, ověříte si kondici, mnohé prozradí samotný zvuk motoru. Testovací jízda vám navíc pomůže ujistit se, jestli vám právě toto auto vyhovuje, zda je pro vás jízda požitkem a ne jen záležitostí, jíž musíte zkrátka přetrpět.
Bonusový tip: Nakupujte od prvního majiteleNa nové auto nemáte, ale nedokážete se zcela smířit s na první pohleddruhojakostním vozem? Odkupte automobil od prvního majitele . Pokud se k autu choval s respektem a péčí, ojetinu od nového ani nepoznáte. Vozy po prvním majiteli najdete například na Autapooperaku.cz. Projekt provozuje společnost Business Lease, jež je zároveň prvním (a jediným) majitelem nabízených automobilů. K podrobné servisní historii a dokumentaci dostanete navíc záruku najetých kilometrů a jistotu dobře zajetého vozidla.
Business Lease provozuje auta na operativní leasing po dobu 3 až 4 let. Poté provádí důkladnou selekci vrácených kusů a k odkupu nabídne pouze zlomek aut v prvotřídním stavu s minimálními známkami užívání.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?