Autoškola jinak, aneb naučte se řídit ve Fordu Mustang GT!

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 1. června 2020, 16:33 Google+

Naprostá většina českých autoškol používá k výuce běžné modely vozů a z ekonomických důvodů volí spíše levnější verze se slabší motorizací a pohonem předních kol. To většinou pro základní výuku stačí, ale nepřipraví to frekventanty na jízdu s opravdu silným sportovním vozem. A přece nemalý počet čerstvých a nezkušených majitelů řidičských průkazů usedá za volanty aut s motory o výkonu mnoha set koňských sil a navíc se zadním pohonem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ford mustang

ford mustang | foto: Ford

Sdílejte článek

Kombinace nezkušeného řidiče a přemotorovaného auta může velmi snadno vést k vážným nehodám. Dokazují to i oficiální statistiky, které říkají, že nejvíce smrtelných a závažných nehod zavinili ve skupině mladých řidičů ti s délkou praxe v řízení mezi jedním a dvěma lety. Proto se v České republice již řadu let debatuje o změnách v našem autoškolství, jež by mělo řidiče připravovat mnohem lépe. Zatím však debaty pokračují bez praktických výsledků.

Už teď ale existují autoškoly, které začínající adepty řidičského umění na bezpečné ovládání velmi silných vozů připravit dokáží. Jednou z nich je i Autoškola jinak, kde se frekventatni učí řídit ve Fordu Mustang GT, tedy ve voze s motorem 5.0 V8 o výkonu 450 koní se zadním pohonem a s manuální převodovkou. Autoškola jinak samozřejmě zůstává klasickou autoškolou, nabízející teoretickou i praktickou výuku v regulích platné legislativy, zároveň k ní ale přidává nadstandardní části. Používá například mnoho videoukázek a multimediálních prezentací, součástí teoretické přípravy je i seminář s dopravním psychologem nebo odborníkem na aktivní i pasivní bezpečnostní prvky moderních automobilů. Dalším bonusem je lekce s lektorem bezpečné jízdy, který studentům vysvětlí základní postupy pro řešení krizových dopravních situací.

Mustang se šesti pedály

Vůz používaný při výuce, již zmíněný Ford Mustang GT 5.0 V8 s manuální převodovkou, je samozřejmě vybaven homologovanou dvojí sadou pedálů, přičemž ta druhá je klasicky umístěna před sedadlem spolujezdce a slouží případným zásahům instruktora. Raritou však je, že instruktor nemá k dispozici jen pedál brzdy a spojky, jak to v autoškolách bývá zvykem – má totiž i „vlastní“ pedál plynu, aby v případě potřeby mohl vůz ovládat i při akceleraci. Zmíněný Ford je jediným „šestipedálovým“ Mustangem u nás.

Absolvent této autoškoly po úspěšném složení zkoušek a získání řidičského průkazu ví, že základním ovládacím prvkem vozu není plyn, nýbrž hlava – a dokáže odhadnout rizika, spojená s řízením silného sportovního vozu. Aby i nadále mohl řidičsky růst a stal se ještě lepším a bezpečnějším účastníkem silničního provozu, dostává v rámci školného poukaz na absolvování tří akcí ze seriálu Track&Safety, jehož partnerem je také velký dealer českého Fordu, společnost Ford AMB Praha. Seriál probíhá na různých autodromech a polygonech po celé republice a novopečeným řidičům poskytuje vyšší školu jízdy pod vedením profesionálních instruktorů. I tady se například pro nácvik řešení krizových situací a na kluzké vozovce používá školni Ford Mustang 5.0 V8 GT.

Proč se provozovatelé Autoškoly jinak rozhodli využívat jako školní vůz ikonický Ford?

„Protože jsme kromě jiného chtěli ukázat, že mladý řidič se zkušeností v řízení výkonného automobilu, získanou už v autoškole, je lépe připravený na praktický život řidiče než ten, který podobnou zkušenost nemá. A k tomu se pětilitrový Ford Mustang se 450 koňmi na zadní nápravě a manuální převodovkou hodí nejlépe,“ řekl k tomu jednatel Autoškoly jinak Martin Apeltauer.

Vytisknout

Diskuze: Autoškola jinak, aneb naučte se řídit ve Fordu Mustang GT!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Alexis Ren a Ferrari 328

Krásná Alexis Ren focená s rudým Ferrari 328 GTS

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud