Nový Hyundai i10 byl uveden na trh před necelými dvěma měsíci a nyní již obdržel první prestižní ocenění. Německý motoristický časopis Auto Bild a nezávislá poradenská společnost pro výzkum trhu Schwacke GmbH vyhlásili nový model Hyundai i10 „Šampionem zůstatkové hodnoty 2020“ v kategorii malých městských vozů.
Nová generace modelu i10 překonala etablované konkurenty předpokládanou zůstatkovou hodnotou ve výši 61,34 procenta po čtyřech letech provozu s 11 000 ujetými kilometry ročně. Zcela nový Hyundai i10 tak patří díky své vysoké zůstatkové hodnotě do elitní skupiny vozidel, která se mohou pochlubit jedním z nejmenších poklesů hodnoty na trhu.
„Máme velkou radost, že náš nový model obdržel hned na začátku toto výjimečné ocenění. Potvrzuje se tím, že naše rozhodnutí zůstat v segmentu malých vozů bylo správné a že jsme Hyundai i10 vyvíjeli s velkou prozíravostí. Svým sportovním, atraktivním designem a nejmodernější výbavou v oblastech bezpečnosti a konektivity splňuje vkus a požadavky našich zákazníků. Jsem přesvědčen o tom, že nový i10 jim bude po dlouhou dobu poskytovat mimořádné potěšení a skvělý poměr cena/výkon,“ říká Jürgen Keller, generální ředitel společnosti Hyundai Motor Germany.
Hodnocení na základě mnoha kritériíAuto Bild a Schwacke udělovali v roce 2020 toto ocenění vozidlům s nejvyšší zůstatkovou hodnotou již posedmnácté. Vyhodnoceno přitom bylo mnoho stovek jednotlivých údajů. Mezi ně patří vnější faktory, jakými jsou všeobecný hospodářský vývoj, nové legislativní požadavky a trendy v poptávce zákazníků. Součástí hodnocení jsou také provozní náklady, koncept produktu, design, rozsah výbavy a samozřejmě i cena. Kromě toho se zohledňují rovněž produktová kvalita, očekávaný celkový počet vyrobených vozů, slevy poskytované výrobcem a budoucí modernizace modelu.
„Naše ocenění ‚Wertmeister 2020‘ je pro motoristy opravdu velmi cenným vodítkem. Vysoká zůstatková hodnota znamená nízkou ztrátu celkové hodnoty – a leasingové společnosti i banky ji oceňují výhodnějšími podmínkami financování,“ vysvětluje Tom Drechsler, šéfredaktor divize AUTO skupiny Bild.
Vozidla s nízkým poklesem hodnoty, mezi něž patří nový Hyundai i10, se těší vysoké poptávce dokonce i s rostoucím věkem a dosahují vyšší transakčních cen na trhu s použitými automobily. V případě značky Hyundai přispívá k tomuto výsledku také jedinečná pětiletá záruka výrobce bez omezení ujetých kilometrů. Pro všechny nové vozy Hyundai, zakoupené od autorizovaných prodejců Hyundai v zemích Evropského hospodářského prostoru a ve Švýcarsku, platí rozsáhlý soubor záruk Hyundai poskytovaný standardně bez příplatku.
Nový Hyundai i10: bezpečnost a konektivita ze světa high-tech ve standardní výbavěNový Hyundai i10 stanovuje svou výbavou nová měřítka v segmentu A. Zákazníci s tímto modelem obdrží mnoho nových prvků výbavy, které byly dosud vyhrazeny pouze vozidlům z vyšších segmentů. Dokonce i základní verze nového modelu Hyundai i10 je standardně vybavena nejdůležitějšími bezpečnostními a asistenčními systémy, jakými jsou asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keep Assist), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) a asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist).
Telematický systém Hyundai Bluelink navíc umožňuje řidiči spojit se s informačním a zábavním systémem vozidla prostřednictvím aplikace. Ve spojení s 8“ displejem navigačního systému Hyundai mohou řidiči využívat služby Hyundai Live Services a systémy Android Auto a Apple CarPlay pro připojení chytrého telefonu k vozidlu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?