Nový Peugeot 208 byl včera zvolen v Ženevě automobilem roku. Porota složená z 60 novinářů evropského motoristického tisku ocenila nabídku motorů, v níž si zákazníci mohou vybrat mezi elektrickým, benzínovým a naftovým pohonem. Porotci dále ocenili odvážný design a použité technologie.
Tento nejprodávanější vůz francouzské značky je prvním zástupcem „dvojkové“ řady, který toto prestižní ocenění získal. Nový Peugeot 208 je již 6. vozem značky Peugeot, který byl trofejí Auto roku oceněn.
Nový Peugeot 208 zcela převrací principy svého segmentu. Díky nabídce verze s elektromotorem nebo spalovacím motorem dává budoucímu řidiči svobodu volby. Vnější design vozu zahrnuje nejnovější znaky značky Peugeot, jako jsou LED světlomety s 3 „drápy“, zatímco podběhy kol a zadní blatníky důmyslně evokují Peugeot 205. Peugeot i-Cockpit® (zvýšená přístrojová deska, kompaktní volant a dotykový displej) inovuje a přichází s 3D digitální přístrojovou deskou, který je nejen efektní, ale také zvyšuje bezpečnost.
Bestseller značky nyní získal i cenu Car of the Year 2020. Nový Peugeot 208 si od jeho uvedení na evropský trh v říjnu 2019 objednalo již téměř 110 000 zákazníků, 15 % z nich si zvolilo verzi s elektromotorem. Ve Francii se nový Peugeot 208 stal nejprodávanějším osobním vozem na trhu.
„Jsem velmi hrdý na to, že nový Peugeot 208 získal cenu Auto roku 2020. Tato trofej je oceněním vynikající práce a nasazení všech týmů značky Peugeot a skupiny PSA. Je to poprvé, co cenu získal Peugeot dvojkové řady! V současné době jsou tak na trhu tři modely Peugeot s tímto oceněním, a to Peugeot 208, 3008 a 308. Ukázala se rovněž správnost strategie značky „power of choice“. Naši zákazníci si nyní budou moci vybrat mezi elektrickým „Autem roku“ Peugeot e-208 a „Autem roku“ Peugeot 208 se spalovacím motorem,“ prohlásil Jean-Philippe Imparato, ředitel značky Peugeot.
Peugeot vstupuje se šesti trofejemi mezi tři nejúspěšnější značky z hlediska počtu získaných ocenění Car of the Year. Nový Peugeot 208 oceněný v roce 2020 navazuje na SUV 3008, které cenu získalo v roce 2017, a kompaktní hatchback 308, který zvítězil v roce 2014, dále na 307 roku 2002, 405 roku 1988 a 504 roku 1969. Tato prestižní trofej doplňuje dvanáct dalších mezinárodních cen, které nový Peugeot 208 již získal.
Car of the Year je nejprestižnějším oceněním v automobilovém světě. Porotu tvoří 60 motoristických novinářů z 23 evropských zemí. Anketa, která vznikla v roce 1964, je také nejstarší v Evropě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.