Peugeot vzdá hold elektrickému pohonu při příležitosti 45. ročníku výstavy Rétromobile na pařížském výstavišti Porte de Versailles od 5. do 9. února 2020.
Značka Peugeot se rozhodla podpořit přechod na nové zdroje energií, a proto na stánku sdružení Aventure Peugeot Citroën DS představuje vozy Peugeot s elektrickým pohonem uvedené na trh od roku 1941 až dodnes.
Očekávaných 130 000 návštěvníků bude po pět dnů moci obdivovat vozy Peugeot VLV, Peugeot 106 Electric, první 100% elektrický koncepční vůz EX1 a nejnovější Peugeot e-208. Na stánku bude také vystaven také Peugeot 404, který oslaví 60. let.
Aventure Peugeot Citroën DS představí letos na výstavě Rétromobile v hale 1, stánek 1F029, čtyři vozy, z nichž většina patří do jeho majetku.
Peugeot VLV (Véhicule Léger de Ville = lehký městský vůz) je prvním elektrickým vozem značky. Vyráběl se v letech 1941–1945, přičemž celková produkce dosáhla 377 kusů. Tento automobil vybavený čtyřmi dvanáctivoltovými bateriemi nabízel už tehdy při rychlosti 36 km/hod dojezd 75 až 80 km.
Peugeot 106 Electric se vyráběl v letech 1993 až 2003, celkem vzniklo 3 542 kusů. Byl určen především pro místní samosprávy a společnosti. Při rychlosti 91 km/hod poskytoval dojezd 80 km.
Koncepční vůz Peugeot EX1 byl 100% elektrický koncept, který v roce 2010 dosáhl šesti rekordů, jeden z nich vytvořil francouzský cestovatel, filmař, pilot a ochránce životního prostředí Nicolas Vanier. Dosažené výkony z hlediska zrychlení elektrického vozu nebyly dosud překonány.
Peugeot 404, uvedený na trh v roce 1960, proslul oblými tvary, které vytvořilo studio Pininfarina. Peugeot 404 má za sebou velmi dlouhou mezinárodní kariéru. Celková produkce dosáhla téměř 3 miliony kusů. Měl mnoho verzí: kupé, kabriolet, ale také rodinné či obchodní kombi, valník s kabinou, pick-up či sanitka.
Nabídku doplní Peugeot e-208, 100% elektrický vůz uvedený na francouzský trh v říjnu 2019. S podporou sběratelských klubů ho na výstavě doprovodí i jeho předchůdci, Peugeot 202, Peugeot 204 a Peugeot 205.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?