Na letošním ročníku dálkové Rallye, která se poprvé konala v Saúdské Arábii se představilo několik zajímavých týmů. Tím nejbizarnějším byl asi čínský závodní klub Qianan Jiu Jiang Landsail Racing Club s vozy vypadajícími jako Hongqi CA770.
Závodní automobily se startovními čísly 340, 363 a 373 vypadají na první pohled jako staré čínské vládní limuzíny. Vozy Hongqi CA770 byly vyráběny v Číně od roku 1963 do roku 1981. Proto je s podivem, že právě s takovým vozem se postavily posádky na start Dakaru téměř 40 let od ukončení jeho výroby.
Vozy sice na první pohled vypadají jako upravené veterány, ale prý nemají s vládními limuzínami nic společného. Dakarské speciály jsou vyrobeny z uhlíkových vláken a k jejich pohonu konstruktéři zvolili motory Chevrolet LS V8. Přesné parametry motoru nemáme k dispozici, ale například v Chevroletu Corvette ZR1 byl vyladěn až na 563 kW (766 koní) a 969 N.m.
Přes bizarní techniku a vcelku neznámé posádky se "rudé vlajky" (překlad názvu Hongqi) v Saudsko Arabských dunách neztratily. Všechny tři vozy dokončily tuto náročnou soutěž a mezi začátečníky se umístily na 2., 4. a 5. místě. Což lze považovat za velký úspěch.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?