Ve francouzském závodě u Paříže bylo již vyrobeno více jak 200 000 ks malého sympatického vozu primárně určeného do městského provozu. Jaké jsou jeho plusy proti konkurenci a kolik se jich vůbec podařilo prodat v České republice?
Nový Renault ZOE patřící do kompaktního segmentu EV má velmi zajímavé technické parametry. Model je vybavený výkonným 136k (100 kW) elektrickým motorem a 52kWh baterií.
ZOE je možné nabíjet rychlostí až do 22 kW AC (střídavý proud) a běžnou nabíjecí stanicí až do 50 kW DC (jednosměrný proud) na rychlonabíjecích stanicích. Touto cestou dokáže za 30 minut získat dostatek energie na dojezd až do 150 km.
S plně nabitou baterií dosahuje Renault ZOE působivého dojezdu až 395 km dle metodiky WLTP.
Zatímco v České republice bylo v roce 2019 prodáno celkem 8 ks elektromobilu ZOE, ve výrobním závodě ve Flins u Paříže, vyjel z výrobní linky již dvou-set tisící elektromobil ZOE.
Této mety bylo dosaženo na podzim roku 2019. Jubilejní model koupil holandský zákazník. Neobešlo se to bez speciálního ceremoniálu. Šťastný majitel nového ZOE pan Robin Scholten symbolicky převzal klíč od vozidla během speciálního ceremoniálu, kterého se zúčastnili i pracovníci výrobního závodu a vedení továrny.
Zdroj: Renault
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?