To asi není to správné auto na denní dojíždění do práce, přesto se může stát zhmotněným snem mnoha automobilových fanoušků.
Kromě ekologických hybridů dovede Toyota vyrobit i vozidla pro milovníky ostrého závodního svezení. Má v tom praxi a potvrzuje to modelem s legandárním jménem SUPRA.
Společnost TOYOTA GAZOO Racing potvrdila, že v březnu 2020 zahájí v Evropě prodej závodního modelu GR Supra GT4 pro zákaznické týmy, které tyto upravené verze sériově vyráběných vozidel nasazují do soutěží.
V srpnu bude prodej rozšířen do Severní Ameriky a následně v říjnu do Japonska a celé Asie. Záměrem TOYOTA GAZOO Racing je posílit zaměření na zákaznický program motorsportu tak, aby aktivní závodění bylo dostupnější širokým řadám fanoušků motoristického sportu po celém světě.
Vozy GT4 se prodávají pro nasazení v závodech a je zakázáno je používat na veřejných komunikacích. GR Supra GT4 je závodní vůz vycházející z modelu GR Supra – vůbec prvního globálního modelu společnosti TOYOTA GAZOO Racing, odhaleného v letošním roce – za jehož vývojem a výrobou stojí firma Toyota Motorsport GmbH(TMG).
Třílitrový řadový šestiválec s jedním turbodmychadlem typu Twin Scroll byl odladěn na 430 koní, spolupracuje se 7st. sportovní automatickou převodovkou s řazením pomocí páček pod volantem a mechanickým samosvorným diferenciálem poháněné zadní nápravy. Vůz bude vybaven výfukovou soustavou firmy Akrapovič, olejové prvonáplně dodá Ravenol.
Přední splitter i zadní křídlo je vyrobeno z kompozitu vyztuženého biovlákny, což přispívá k zachování nízké celkové hmotnosti vozidla 1350 kg. V návaznosti na specifikace homologovaného modelu GR Supra se na přední nápravě objeví vzpěry McPherson, zatímco vzadu bude víceprvkové zavěšení (multilink) s tlumiči KW vpředu i vzadu. Brzdovou soustavu vylepšují speciální závodní brzdové třmeny, vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové. Vůz bude obouvat pneumatiky Pirelli.
Prioritou je i zde bezpečnost, a tak bude GR Supra GT4 používat vysokopevnostní bezpečnostní klec na lehké ocelové karoserii; skořepinové sedadlo v souladu se standardy FIA bude vybaveno šestibodovým bezpečnostním pásem. V interiéru najdeme přístrojový panel z uhlíkových vláken; displej i volant byl navržen speciálně pro soutěže GT4. Předpokládaná cena vozidla je 175 tis. eur (bez DPH, celních poplatků, nákladů na dopravu atd.).
Zdroj: Toyota
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?