Automobilka Tesla má v Evropě velké problémy se zákaznickým servisem. Zákazníkům vadí dlouhé čekací lhůty, servisní pracovníci dokonce nezvedají telefony. Komunikují pouze přes elektronickou poštu. Nezávislé autoservisy zase trápí vysoká cena náhradních dílů a jejich nízká kvalita.
Výměna zadního nárazníku není složitým servisním úkonem. Nejsložitější (a pravděpodobně i nejdražší) na celé výměně je závěrečné lakování. Bez problému jej zvládne jakýkoliv nezávislý autoservis. U vozu Tesla Model S však neprobíhal tak hladce, jak by se dalo předpokládat. Populárním německým automechanikům, kteří si vtipně říkají 'Autodoktoren', se takový vůz dostal do rukou a v několika videích popsali všechny potíže, se kterými se během této opravy setkali.
Prvním problémem bylo objednání náhradních dílů. Ty v minulosti nebyly vůbec k dostání a všechny opravy mohl řešit pouze autorizovaný servis Tesla. Situace se sice začíná měnit, přesto jejich získání není jednoduchou záležitostí. V případě tohoto konkrétního vozu, musel dodání náhradních dílů urgovat sám zákazník - samozřejmě e-mailem. Dalším problémem byla montáž samotného nárazníku. Kvalita náhradního dílu byla nevalná a němečtí automechanici museli dokonce nově vyvrtat díry pro spojovací šrouby. Oprava tedy zabrala mnohem více času, než u běžného vozu.
Dalším problémem jsou ceny těchto náhradních dílů. Cena kompletní sady dílů zadního nárazníku vystoupala v přepočtu přes 40 000 Kč! Takto vysoká suma by byla v pořádku, pokud by se jednalo vysoce kvalitní díl, který by nevyžadoval žádné úpravy. Pokud však musí být dále upraven, výměna nárazníku se zákazníkovi výrazně prodraží. Němečtí 'autodoktoři' už tedy nemají chuť vozy značky Tesla opravovat.
Při opravě tohoto vozu si také všimli několika nedostatku ve zpracování. Především tedy běžného nedostatku ve formě nerovnoměrné šířky spár mezi jednotlivými díly karoserie. To je však známý problém Tesly. Zajímavým detailem je chování karoserie při zavírání bočních dveří u řidiče kdy poskakuje víko pátých dveří - viz níže uvedené video (8:40).
Popularita Tesly však stále neklesá a zákazníky ani tyto problémy od koupě neodrazují. Přesto je však chování automobilky zvláštní. Především jsou autoservisy zvyklé na vstřícnější chování, jelikož i zákaznický servis přináší výrobcům nemalé zisky. Tesla však razí jinou politiku a snaží se mít pod kontrolou i tuto oblast tím, že si sama diktuje podmínky. Uvidíme tedy, jak dlouho jí to vydrží.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?