Nejnovější generace dlouhodobě nejprodávanějšího rodinného vozu, který byl poprvé uveden na trh v roce 1974 a do dnešní doby se ho prodalo více než 35 milionů kusů, bude v podeji příští rok v pětidveřové verzi s novými hybridními motory a řadou nových digitálních technologií. Nový Golf byl odhalen na letošním autosalonu ve Frankfurtu.
Motorová řada bude zahrnovat tři nové zážehové hybridy a přepracovaný plug-in hybrid. Golf budou pohánět zážehové motry o objemu 1,0 litru se třemi válci s výkony 89 koní a 109 koní a čtyřválcový 1,5 litru se 129 a 148 koňmi, všechny s manuální převodovkou. Jedinou vznětovou verzíý bude dvoulitr s výkonem 114 koní, dostupný s manuální i automatickou převodovkou.
Hybridní zážehové motory s označením eTSI využívají napětí 48V. VW tvrdí, že jednotky eTSI, nabízené s výkony 109 koní, 129 koní a 148 koní, sníží spotřebu paliva přibližně o 10 % tím, že umožní dojezdové vypínání motoru, a zvýší akceleraci díky elektrické energii.
Nejvýkonnějším golfem bude hybridní plug-in GTE s výkonem 241 koní, který kombinuje benzínový motor 1,4 litru TSI s elektromotorem. Energie je uložena v 13 kWh baterii, což poskytuje o 50 % více kapacity, než předchozí GTE. VW bude na některých trzích nabízet i méně výkonný model eHybrid o výkonu 201 koní a verzi na zemní plyn TGI.
Golf využívá nejnovější verzi platformy MQB skupiny VW Group s rozměry do značné míry nezměněnými od předchůdce: je dlouhý 4284 mm, široký 1789 mm, vysoký 1456 mm, s rozvorem 2636 mm. Zachovává si víceprvkové zavěšení MacPherson, které pracuje s adaptivními tlumiči, řízení bylo přepracováno s přímějším poměrem, aby bylo možné získat lepší zpětnou vazbu.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Zatímco design exteriéru je pouze modernizovaný, interiér byl kompletně přepracován se zaměřením na digitální nástroje a ovládací prvky. Na palubní desce dominuje infotainmentu dotyková obrazovka, která je spárována se standardním digitálním displejem. Golf také obsahuje nejnovejší verzi informačního systému VW MIB3, který podporuje ovládání dotykem i hlasem. Je trvale připojen k internetu prostřednictvím SIM karty, což umožňuje online streamování hudby, dopravní informace a nakupování. Dále majitelům umožní online výpočet tras a aktualizaci map v navigaci.
Poloha zbývajících ovládacích prvků byla přepracována. Mnoho z nich bylo spojeno dohromady a umístěno výše a blíže k volantu a nástrojům na přístrojové desce, aby byl interiér čistší a prostornější. Společnost VW se intenzivně zaměřila na modernizaci technologie nového Golfu s cílem přivést své digitální systémy na vyšší úroveň, než nabídnou ostatní vozy ve třídě. Je nabízen s Travel Assist, který využívá kombinaci adaptivního tempomatu a asistence při jízdě v pruhu, aby umožnil „asistovanou jízdu“ rychlostí až 200 km/h.
Golf je nabízen s vylepšenou přední asistencí, což je systém, který může automaticky zabrzdit přímo proti sobě jedoucí vozidla. Standardně je k dispozici také LED osvětlení s možností špičkového systému IQ Light. To zabraňuje oslnění protijedoucích vozidel.
VW vyvinula systém mobilních klíčů, který umožní provozovat Golf pomocí smartphonu, ale technické podrobnosti a specifikace musí být ještě potvrzeny a budou zavedeny později.
Zatímco se předpokládá, že automobily na základní úrovni budou jezdit na šestnáctipalcových kolech, vyšší výbavy získají sedmnáctipalcové ráfky, chromové výfuky a možnost koženého čalounění. Modely R-Line získají zakázkové nárazníky, ozdobné prvky a sportovní sedadla s podobnými vylepšeními očekávanými pro verzi GTE.
Nový Golf je také prvním VW, který je vybaven technologií Car2X, založenou na harmonizované normě Evropské unie. Car2X používá informace z ostatních automobilů a různých senzorů infrastruktury (například semafory) k produkci dat založených na místním provozu a podmínkách na silnicích. Car2X využívá Wi-Fi a mobilní data 4G nebo 5G. Díky tomu mohou taková zařízení sdružovat informace, které lze kombinovat, aby vytvořily živá data v reálném čase, ukazující provoz, semafory, poruchy, počasí nebo přibližující se zásahová vozidla. Například data ukazující brzdění několika aut mohou být použita k varování řidiče před blížící se kolonou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?