Kvalitní prémiové pneumatiky jsou odolné a zajišťují pohodlnou a bezpečnou jízdu. SUV vozy však vyžadují pneumatiky se silnější stavbou a odolnými bočnicemi. I v extrémních situacích musí pneumatiky na těžkých autech zajistit přesné jízdní reakce, k čemuž je zapotřebí také správný tlak huštění.
Vysoká a těžká SUV vozidla potřebují jak v létě, tak v zimě správné pneumatiky. Pneumatiky pro SUV obvykle využívají jinou směs pryže a pevnější materiály, než je tomu u pneumatik pro osobní automobily.
„Větší velikosti SUV vozů a vysoký profil bočnic představují z hlediska stavby pneumatiky velikou výzvu. Je důležité, aby jízdní reakce pneumatiky na pokyny řízení a její chování v extrémních situacích byly co nejlepší,“ říká Martin Dražík, produktový manažer pro Evropu ve společnosti Nokian Tyres.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Kvalitní pneumatiky zvládnou všechny jízdní situace. Prémiové pneumatiky jsou v dobrých podmínkách, tedy na suchu a rovných asfaltových silnicích, tiché. Na mokré a zledovatělé vozovce pocítíte rozdíl mezi kvalitnějšími a méně kvalitními pneumatikami v přesnosti jízdních reakcí. V extrémních situacích, jako je prudké brzdění nebo rychlá změna jízdního pruhu, je rozdíl obrovský.
„Vývojoví a testující pracovníci znají důvěrně extrémní jízdní podmínky, což jim umožňuje snadno sledovat hlavní rozdíly mezi různými pneumatikami. O těchto krajních situacích častokrát běžní řidiči vůbec nepřemýšlí. Můžou se s nimi setkat jen jednou v životě, ale pak to bude přesně ten okamžik, kdy na vysoké kvalitě pneumatik bude nejvíce záležet,“ upozorňuje Dražík.
Vyšší tlak huštění pro SUVŘidiči mohou osobně ovlivnit jízdní bezpečnost tím, že pravidelně kontrolují tlak huštění svých pneumatik. Doporučenou hodnotu tlaku vzduchu ve vašich pneumatikách naleznete v manuálu k obsluze vozidla. Řidiči, kteří jsou zvyklí na osobní automobily, mohou mít u pneumatik na svém SUV vozidle příliš nízkou hodnotu tlaku huštění.
„SUV vozy vyžadují o něco vyšší tlak vzduchu v pneumatikách, než je tomu u osobních automobilů. A tento rozdíl je zásadní. Při prudkém manévru těžkého vozidla je důležité, aby pneumatika reagovala přesně,“ říká Matti Morri, vedoucí centra péče o zákazníky ve společnosti Nokian Tyres.
„Z důvodu jízdní stability Nokian Tyres doporučuje, abyste své zimní pneumatiky hustili o 0,2 baru více, než je tlak huštění doporučený výrobcem.“
Aramidové vlákno zpevňuje pneumatikyProduktový vývoj v odvětví pneumatik se během posledních pár let posunul skokem vpřed. Vlastnosti, které jsou pro spotřebitele nejdůležitější, jako je bezpečnost, ovladatelnost a úspora paliva, se neustále zdokonalují.
„Rychlost inovací se do budoucna může stále zvyšovat spolu s tím, jak rychle se například vyvíjí materiály pro výrobu pneumatik. Pokud výrobci pneumatik využijí těchto výhod, výsledky budou u jejich produktů dobře patrné,“ dodává Dražík.
Společnost Nokian Tyres věnovala zvláštní pozornost odolnosti SUV pneumatik. Vyvinula jedinečnou technologii aramidových bočnic, která zpevňuje bočnice pneumatik, a ty jsou obvykle považované za jejich nejslabší místa. Aramidem zesílené bočnice chrání mimořádným způsobem pneumatiku před průpichy, průrazy a různými nárazy. To je důležité jak na normálních cestách, tak v městském provozu.
„SUV pneumatiky mají obvykle vysoký profil a tím i větší prostor pro poškození. Zároveň je jízda s nimi zpravidla hrubší než s osobními pneumatikami. Tam, kde řidiči osobních vozidel brzdí, mohou majitelé SUV vozů jednoduše projet. A to má na pneumatiku větší dopady,“ doplnil Matti Morri.
Fakta o technologii aramidových bočnic:Do směsi pryže na bočnicích je přidáno aramidové vlákno.Využívá se u pneumatik Nokian Tyres pro SUV, obytné a dodávkové vozy.Snižuje riziko poškození způsobené například obrubníky a výmoly.Stejný materiál se používá v leteckém a obranném průmyslu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?