Na trhu se stále častěji objevují celoroční pneumatiky a jejich obliba roste. Minimálně ušetří dvě návštěvy v pneuservisu. Německý automobilový klub ACE otestoval tento typ pneumatiky ve velikosti 205/60 R16 a ani jedna značka v testu nepropadla.
Celoroční pneumatiky jsou stále v módě. V Německu jen v minulém roce zaznamenaly pneumatiky do každého počasí nárůst prodeje o deset procent. Automobilový klub ACE nyní testoval osm celoročních pneumatik společně s německou organizací GTÜ (společnost pro technický dozor). Závěr? Všeuměla v této kategorii bohužel nenajdete. Pokud však znáte omezení konkrétního modelu celoroční pneumatiky, mohou být dobrým kompromisem.
Od celoročních pneumatik se očekává, že budou skutečně použitelné v létě nebo v zimě, na mokrých nebo suchých silnicích. Jestli toto tvrzení splní, zjišťoval klub ACE ve finské zímě a v rakouském létě. Bylo testováno osm komerčně dostupných celoročních pneumatik o velikosti 205/60 R16, vhodných pro různé kategorie osobních automobilů napříč třídami. Kromě délky brzdné dráhy na sněhu bylo testováno i chování a ovladatelnost na suchých a mokrých vozovkách.
Vítězem testu s hodnocením „vysoce doporučeno“ je Continental AllSeasonContact s 200 ze 260 bodů, následovaný pneumatikou Fulda Multicontrol na druhém místě s výsledkem testu „doporučeno“ a 193 z 260 bodů. AllSeasonContact nabízí nejlepší celkový balíček, i když vykazuje slabiny v přilnavosti na sněhu. Na druhé straně jsou jízdní a brzdné chování za mokra na úrovni čistě letních a zimních pneumatik. Fulda Multicontrol má nejlepší vlastnosti na sněhu. V této kategorii dokonce předčila i čistě zimní pneumatiku Continental WinterContact. Na mokrých vozovkách má Multicontrol problémy zejména s brzdnou dráhou a aquaplaningem. Na suchých silnicích vede Michelin Crossclimate+. Při jízdě na sněhu však za svými konkurenty zaostává. Ceny testovaných pneumatik se pohybují mezi 11 a 13 tisíci korunami za sadu 4 pneumatik.
Pokud tedy jezdíte po udržovaných silnicích a za celý rok vás sníh na silnici nezastihne, koupí celoroční pneumatiky určitě neuděláte chybu. Otázkou však stále zůstává opotřebení pneumatiky. Klasická zimní pneumatika se v létě sjíždí výrazně rychleji než zimní. Celoroční pneumatika vám minimálně ušetří námahu s rozhodováním o vhodném okamžiku přezutí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?