Vozy na zemní plyn u zákazníků nemají velký úspěch. Důvodem je poměrně malý objem nádrží a z toho pramenící omezený dojezd. V kombinaci s nižší rozšířeností plniček CNG to u některých řidičů může způsobit podobnou úzkost jako v elektrovoze - tzv. "range anxiety". Pokud však chcete SUV s co nejnižšími náklady na provoz, má pro vás Seat řešení.
Udávané údaje výrobců o spotřebě paliva daného modelu málokdy odpovídají skutečnosti. Italští novináři podrobují všechny testované vozy na trase dlouhé 360 km napříč Itálií a mohou tedy relativně objektivně porovnávat tyto vozy mezi sebou. Posledním z nich byl Seat Arona s pohonem na zemní plyn. Jelikož se jedná o trasu s rychlostním průměrem 79 km/h a vede většinou po okresních silnicích a dálnicích, většina vozů dosahuje zázračných čísel. To samé platí i pro malý Seat na chůdách.
Malý tříválec o objemu jednoho litru se skromným výkonem pouhých 90 koní usrkává palivo v plynném skupenství ze stejně skromných nádrží o kapacitě odpovídající 14 kg zemního plynu. Italové s tímto pohonem dosáhli spotřeby 3,6 kg CNG na 100 km. V ČR byste s tímto stylovým SUV jezdili za obligátní 1 Kč za km. Zajímavé je především srovnání s benzínovým sourozencem. Ten na stejné trase dosáhl spotřeby 4,95 litru na 100 km. Rozdíl v provozních nákladech je celých 40%.
Velkou výhodou Seatu Arona s motorem 1.0 TGI je především konstrukce jeho motoru. Jedná se totiž o monovalentní pohon - všechno je uzpůsobeno provozu na zemní plyn. Motor má upravené písty a ventily, ventilová sedla jsou tvrzená. Profil vačkového hřídele byl upraven pro plynulejší zavírání čímž je sníženo opotřebení ventilových sedel. Dokonce bylo odlehčeno i turbodmychadlo pro rychlejší reakce. Tyto úpravy platí pro všechny koncernové vozy s tímto motorem. Můžeme se tedy těšit i na Škodu Scala, která tento motor také dostane. Vzhledem k nižší stavbě karoserie určitě dosáhne i nižší spotřeby.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?