Nejnovější spotřebitelský průvodce Which? Car udělil hned 12 modelům Toyoty titul ‚Nejlepší koupě‘. Jsou mezi nimi hybridní modely i vodíková Mirai.
Do žebříčku jsou každoročně zahrnuty všechny kategorie od městských vozů po SUV. Průvodce Which? na základě vlastního komplexního testování a hodnocení spolehlivosti ze strany majitelů více než tisíce vozidel hodnotí nejlepší a nejhorší možný nákup vozů ve Velké Británii.
Protože se Toyota dlouhodobě soustředí na vozidla s alternativním pohonem, je logické, že průvodce Which? v kategoriích nových vozidel ocenil hybridní vozy s autonomním dobíjením – s výjimkou jediného, kterým je model Mirai poháněný vodíkovými palivovými články.
Zájemci o nová vozidla se stále více zaměřují na elektrifikovaná vozidla a alternativní pohony. V tomto kontextu není velkým překvapením, že Which? označuje vodíkový model Toyota Mirai jako ‚Nejlepší koupi‘, navíc v tomto významném automobilovém segmentu. Mirai údajně ukazuje na skutečnost, že „budoucnost je již tady“ a vysoce boduje proto, že „na rozdíl od elektromobilů nevyžaduje dlouhé dobíjení“.
V konkurenty nabitém segmentu větších SUV pak průvodce Which? Car ocenil novou Toyotu RAV4 Hybrid pro její „hospodárnost, kultivovanost a suverénní jízdu“ i schopnost hrát roli „skvělé alternativy k naftovým SUV“.
Mezi oceněnými je také Toyota Yaris Hybrid, oceňovaná pro bezporuchový provoz v 92 procentech případů, za což si odnesla titul ‚Nejlepší koupě‘ v kategorii malých vozů.
Na úspěchy hybridních vozidel navazuje i sedmimístný model Toyota Prius+ jako ‚Nejlepší koupě‘ v kategorii MPV – oceněn byl za kvalitu dílenského zpracování, pohodlí a nízkou spotřebu paliva ve městě. Provedení Prius Plug-in Hybrid zase porotci popsali jako „krále úspornosti ve městě“.
S poukazem na spolehlivost napříč modelovou nabídkou a spokojenost majitelů vozů Toyota pak průvodce Which? Car zmiňuje, že 61 procent všech vozů Toyota, které jsou právě na trhu, bylo zařazeno do kategorie ‚Nejlepší koupě‘.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?