České firmy zaostávají ve využívání aut na alternativní pohon ve svých vozových parcích. Zatímco v ČR se nějaký vůz na alternativní palivo nachází ve čtyřech procentech flotil, v Evropě je to ve 21 procentech. V používání hybridních vozů, plug-in hybridů a elektromobilů jsou čísla zhruba poloviční. Vyplývá to z průzkumu Arval Mobility.
Hybridní vozy jsou zastoupené zhruba ve třech procentech flotil a elektromobily ve dvou procentech. V Evropě je to 14 respektive 12 procent. Podle očekávání využívají alternativy častěji velké firmy, v ČR alespoň jedno takové vozidlo má 8 procent firem s 500 a více zaměstnanci, v Evropě dokonce 42 procent firem.
Zemí s nejvyšším podílem autoparků obsahujících alespoň jeden vůz na alternativní pohon je Nizozemsko (44 procent), následované Velkou Británií (34 procent) a Francií (28 procent).
Nejoblíbenější hybridní značkou ve firmách je Toyota. "Hybridní vozy do svých flotil zařazuje stále více firem. Zatímco vloni ke konci září tvořily hybridy v rámci prodejů firmám 34 procent, v letošním roce to je už téměř polovina. Vedle ekologického aspektu k tomu zákazníky vede zejména očekávaná úspora provozních nákladů nebo vysoká zůstatková hodnota hybridních vozů," uvedla mluvčí Toyota Česká republika Jitka Jechová.
O budoucím využití alternativních pohonů uvažuje v Česku šest procent firem, které takové vozidlo zatím nepoužívají, v ostatních evropských zemích je to 19 procent. Shodně ve všech zemích směřují preference budoucího nákupu k elektromobilům a hybridním vozidlům. Nejmenší zájem je o plug-in hybridy.
Obecně jsou ve flotilách stále nejoblíbenější diesely s nadpolovičním podílem. Jejich zastoupení je v Česku ochotno snížit 16 procent firem, v Evropě 34 procent podniků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?