Podle nových zpráv od Automotive News Europe chce koncern Volkswagen jít do budoucna jinou cestou a svým dceřiným automobilkám poskytnout více vlastní identity. Největší změny mají nastat u Seatu a tuzemské Škody auto. Tyto dvě značky momentálně nabízejí velice podobné vozy. U příštích generací by ale mělo být všechno jinak.
Michael Jost z produktové strategie koncernu VW se svěřil Automobilwoche, což je sesterská publikace Automotive News Europe, že by se Škoda měla orientovat na východoevropské trhy, kdežto Seat má vyrábět "více emocionální auta".
Představa je taková, že Škoda bude dělat auta konkurující vozům, jakými jsou například Hyundai nebo Dacia. Všichni víme, že právě to Škoda vždycky uměla a nabízela "hodně muziky za málo peněz". V portfoliu Seatu by měly být sportovně a luxusně laděné vozy po vzoru SUV Cupra Tavascan představeném na Frankfurtském autosaloně. Údajné plány VW jsou prezentovat Seat jako přímého konkurenta Alfy Romeo.
Takovýchto zpráv od různých činitelů koncernu VW zde bylo již mnoho. O tom, že Škoda svými skvělými prodeji ubírá zákazníky jiným koncernovým vozům, především Golfu a Passatu (a proto by měly být některé modely z Mladé Boleslavi zrušeny či omezeny) jsme již slyšeli ... Všechny tyto zvěsti se nakonec ukázaly jako liché. Nám nezbývá než si počkat, jak to dopadne tentokrát. Ale osobně bych neviděl jako pravděpodobné, že se ze Škody stane levná značka. Spíš bych uvěřil tomu, že Seat se přeorientuje na sportovně laděné vozy, což je záměr VW již řadu let. Jenže cestou krapet ztratili směr...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?