Britské zastoupení Hondy nedávno ukázalo dvě nové zajímavé varianty svého modelu Civic Type R. Silniční bestie se 400 koňmi a terénní speciál, který vypadá jako ideální auto pro Rallye. Dostanou se ale do výroby?
Desátá generace Civicu se své nejrychlejší varianty Type R dočkala rok po příchodu standardní verze. Hatchback s výkonem 320 koní a mohutným křídlem na zádi je jedním z nejlepších hot hatchů, jaké si můžete v současnosti koupit. Britská pobočka Hondy se však rozhodla vyrobit ještě zajímavější varianty.
První z nich je silniční varianta postavená firmou Team Dynamics Motorsport. Ta standardní Type R vylepšila az pomocí dostupných modifikací, spolu s několika na zakázku vyrobenými díly. Výkon běžného čtyřválce byl zvýšen až na 400 koní a 500 Nm. Kromě toho vůz dostal lepší brzdy, tužší pružiny a nastavitelné stabilizátory. Tato verze Civicu je navíc homologována pro běžné použití na silnicích.
Zajímavější je ale druhá stavba, nazvaná Civic OveRland. Ten byl vytvořen u Ralph Hosier Engineering, firmy zabývající se stavbou speciálních vozů. OveRland je, jak už jméno naznačuje, speciál určený pro jízdu mimo cesty a pro rallye. Type R proto dostal na zakázku vyrobený podvozek, který Civic posadil o 100 mm výše. Kromě toho byly pořádně rozšířeny i nápravy, které teď nesou terénní pneumatiky BF Goodrich o rozměrech 255/55/18, takže se na karosérii musel nastěhovat mohutný bodykit.
Zatím nehotový vůz také vyměnil běžné páté dveře za otevřené místo pro dvě rezervy, jak tomu bývá u terénních speciálů. Informace o použité technice Honda nezveřejnila, snad se je ale dozvíme po dokončení celé stavby. Ani jeden z ukázaných konceptů se bohužel nechystá do sériové produkce, dle obou úpravců ale není vyoučena zakázková výroba pro případné zájemce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?