Automobilka Mercedes-Benz se dnes pochlubila zahájením výroby prvního čistě elektrického modelu EQC, díky kterému vstupuje do nové éry své existence. V plánu je přitom celá řada dalších elektrických modelů z rodiny EQ, které budou základem pro čistě elektrickou a bezemisní budoucnost značky.
První produkční elektrické SUV EQC sjelo z výrobního pásu v závodu Bremen, kde se kromě jiného vyrábí i modely třídy C, GLC a GLC Coupe. Výroba vozidel s různými pohonnými systémy na jedné lince si přitom v minulosti vyžádala nemalé investice. Toto vylepšení však bezesporu přinese své ovoce.
„S novým Mercedes-Benz EQC vstupujeme do nové éry mobility," uvedl Britta Seegar, člen představenstva Daimler AG odpovědný za prodej vozidel Mercedes-Benz. „Je to součást stále rostoucí rodiny elektrických modelů Mercedes-Benz a kombinuje v sobě všechny kvality značky, jako je kvalita, bezpečnost a komfort. Nabízíme našim zákazníkům progresivní design a unikátní komfort - a to vše s dojezdem plně využitelným pro každodenní cestování."
Jádrem vozu jsou Li-Ion baterie o kapacitě 80 kWh, které posílají energii k oběma nápravám. EQC je totiž díky dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 300 kW (408 k) s točivým momentem 760 Nm vybaveno i pohonem 4x4, který ještě umocňuje jeho schopnosti.
I přes svou hmotnost téměř 2.5 tuny tak zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 5.1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 180 km/h. Dojezd se přitom pohybuje v rozmezí 445 až 471 km (podle NEDC).
První elektrický model však nepřináší revoluci jen od nabídky a budoucnosti značky, ale také do výrobního procesu, který je nově obohacen o termín přeložitelný jako „Dvojitá svatba." Kdykoliv se totiž ve výrobě automobilu spojí karoserie s motorem a podvozkem, označuje se to jako „svatba." V případě modelu EQC však následuje ještě druhá svatba - to když je do vozu s motorem a podvozkem vložen ještě balík s akumulátory. Vzhledem k hmotnosti baterií, která se pohybuje okolo 650 kg, mají toto spojení na starosti stroje. Lidé však kontrolují správnost celého procesu.
A i když je závod Bremen prvním, kde dochází k sériové produkci vozů s třícípou hvězdou, rozhodně není poslední. Automobilky plánuje brzy nastartovat výrobu elektrického SUV EQC i v čínském Joint Venture Beijing Benz Automotive a ve vzdálenější budoucnosti by se do produkce modelů z elektrické řady EQ měly vrhnout i závody Rastatt a Sindelfingen (Německo), Tuscaloosa (USA) a Hambach (Francie).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?