Jeden z nejpopulárnějších modelů Renaultu, Kangoo, se po 12 letech na trhu dočká nové generace. Nedávno představený koncept ukazuje, jak bude třetí generace vypadat, stejně jako předchozí se i nové Kangoo na trh dostane v elektrické verzi.
Současná generace Renaultu Kangoo se na trhu drží už od roku 2007, patří tedy mezi nejstarší auta, jaké si můžete koupit. Brzy se však druhá generace odebere do důchodu a Renault ji nahradí zcela novou, jejíž koncept se nyní ukázal.
Kromě spalovací verze Renault nabízí Kangoo i v elektrické verzi Z.E., která se prodává i na našem trhu. A právě na Kangoo Z.E. navazuje nový stříbrný koncept. Kulaté tvary současné generace nové Kangoo nahrazuje mnohem ostřejšími rysy, vycházejícími ze současného designového jazyka francouzské automobilky. Některé prvky, jako LED pás denního svícení, který se táhne přes celou masku a tvoří i světelný rám kolem loga, nebo kamery místo zrcátek se do produkční verze určitě nedostanou, jinak je ale koncept velmi blízký produkční verzi.
Kangoo Z.E. je nejprodávanější elektrická dodávka v EU, je proto jasné, že bude Renault dávat velký důraz na elektrickou verzi. Technické údaje ke konceptu Renault nezveřejnil, dá se ale počítat s výrazně lepší technikou než u současné generace, která si vystačí s dojezdem 170 kilometrů a maximální rychlostí 130 km/h.
Produkční verze třetí generace Kangoo by se na trh měla dostat už přístí rok a kromě elektrické se počítá i se spalovacími verzemi. Kromě něj Renault chystá i nové modely Trafic a Master, druhý jmenovaný se navíc znovu objeví i v elektrické verzi. Kromě tradiční palety užitkových modelů Renault nedávno ukázal také novou čistě elektrickou minidodávku EZ-FLEX, určenou pro rozvoz ve městech.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?