Audi A7 Sportback je „2019 World Luxury Car“, světový luxusní vůz roku 2019. A7 Sportback tímto vítězstvím kráčí ve stopách modelu Audi A8*, který obdržel toto prestižní ocenění v loňském roce. Slavnostní vyhlášení výsledků se uskutečnilo v rámci autosalonu v New Yorku.
Model Audi A7 Sportback je nejlepším novým luxusním automobilem na světovém trhu na základě rozhodnutí 86 členů poroty ankety World Car z 24 zemí. Značka Audi tak má na svém kontě již deset vítězství v některé z kategorií ankety World Car.
„Získání ocenění ‚World Luxury Car‘ podruhé v řadě je pro Audi mimořádnou poctou,“ říká Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za technický vývoj. „Jsme hrdí na toto ocenění, protože symbolizuje schopnost značky Audi vyvíjet prémiové automobily, které jsou lídry v různých segmentech.“
Audi A7 Sportback kombinuje to nejlepší ze tří světů – design kupé, prostornost limuzíny a variabilitu karosářské verze Avant. Je novou interpretací automobilu pro cestování ve velkém stylu – „gran turismo“ s důslednou digitalizací, nabízející zážitky z dynamické jízdy a prostorový koncept, který splňuje nejrůznější požadavky zákazníků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?