Pokud toužíte po zatraceně rychlém a přesto stále praktickém a kompaktním hatchbacku s pohonem pouze předních kol, pravděpodobně nakonec skončíte u dvou modelů. Tím prvním bude legendární Golf GTI, model stojící u zrodu tohoto segmentu, v provedení TCR. Tím druhým pak Hyundai i30 N Performance, které si během krátké doby stihlo získat srdce nás všech. Který z této dvojice však bude rychlejší na skutečném okruhu?
Mnoho lidí si pořizuje ostré hatchbacky jen kvůli stylu, případně kvůli svižnější jízdě po oblíbené okresce. Najdou se však i tací, kteří si rádi udělají výlet na okruh, kde se snaží dostat ze svého vozu maximum. Který z výše jmenované dvojice však dokáže urvat na okruhu lepší čas? Odpověď se rozhodl zjistit německý motoristický magazín SportAuto.
Začněme ale nejprve u techniky, která hraje ve prospěch Golfu. Ten totiž nabízí 290 koní, což je o 15 koní více, než kolik může nabídnout i30 N Performance. Oba modely přitom využívají 2.0 litrový přeplňovaný model, ovšem zatímco Golf dostal sedmistupňové DSG, za volantem Hyundai je potřeba umět řadit s šestistupňovým manuálem.
Když se pak podíváme na čísla, začíná být jasné, jak tenhle závod dopadne.Zatímco Golf slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h během 5.6 sekundy, Hyundai to trvá 6.1. Oba modely mají maximální rychlost 250 km/h, nicméně u Golfu je možné posunout omezovač až na 260 km/h. A ani u váhy nehledejme velké rozdíly, oba vozy váží lehce pod 1 500 kilogramů.
Pokud si ale myslíte, že teď už je to jasné, musíme vás zklamat. Golf GTI TCR má sice papírově navrch, nicméně technici v oddělení Hyundai N Performance předvedli neskutečně kvalitní práci. Nko je neuvěřitelně zdařilý vůz, který vám za volantem dává téměř křídla.
JAk je z videa patrné, oba vozy se na trati chovaly podobně a oba si vedly skvěle, vítěz však mohl být jen jeden. A tím se stalo právě i30 N Performance. Nicméně rozdíl v časech obou vozů je těžko uvěřitelný. Zatímco Hyundai pokořilo trať za 2:03.5 minuty, Golfu GTI TCR to trvalo 2:03.6 minuty. To je absolutně neuvěřitelně těsný výsledek.
Ať už se tedy rozhodnete pro pořízení kteréhokoliv z těchto strojů, ani s jedním neuděláte chybu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?