Řada prémiových automobilek se segmentu SUV dlouho bránila, v posledních letech je však každému jasné, že se jedná o nejvýnosnější segment v automobilovém průmyslu. I proto se v Bentley namísto úvah o sportovně laděném modelu uvažuje spíše o novém SUV, které by bylo ještě větší a luxusnější než už tak dost opulentní Bentayga.
Jak v nedávném rozhovoru pro AutoCar prozradil Werner Tietz, člen představenstva odpovědný za technické oddělení, Bentley v současnosti zvažuje vývoj většího SUV, které by v portfoliu automobilky stále ještě nad modelem Bentayga.
Pokud by větší SUV dostalo skutečně zelenou, dá se předpokládat, že by zamířilo pouze na americký a čínský trh, kde je v současnosti vysoká poptávka po velkých a luxusních SUV. Tietz současně vyvrátil spekulace ohledně vývoje menšího crossoveru a dodal, že Bentley se nyní hodlá zaměřit spíše na velká auta.
Velké SUV však není jediný model, na který došla řeč, jak s odkazem na Autocar informuje Motor1. Podle všeho by se v Bentley mohlo rodit i nové GT, tedy Grand Tourer, který by měl přitáhnout i zcela novou klientelu. To nám naznačuje, že by mohlo jít o výrazně jiný typ vozu, než jakým je Continental GT.
Co se pohonných jednotek týče, nové modely by navzdory elektrickému šílenství měly jít cestou nanejvýš plug-in hybridů, neboť technologie čistě elektrických vozidel ještě není podle Bentley dostatečně vyzrálá. Tiez se totiž upíná především k technologii baterií s pevným elektrolytem (Solid State Bettery), které by měly ve světě elektromobility způsobit skutečnou revoluci.
Uvedení této technologie do praxe a její masové šíření ve světě elektromobility je však ještě otázkou mnoha let a tak se v Bentley údajně zabývají i jinými alternativami, ke kterým by mohly patřit i vodíkové palivové články.
Co přesně Bentley chystá se snad dozvíme až v červenci tohoto roku, kdy bude automobilka slavit století na trhu a snad i naznačí, co značku čeká v blízké budoucnosti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?