Pokud patříte k milovníkům historických vozů, zvláště těch německých, pak nejspíš dobře víte, jakým směrem se vyvíjejí ceny ikonického Mercedes-Benz 300SL Gullwing. Stylová klasika, která se díky svému designu a dveřím stala vyhledávaným sběratelským skvostem, obvykle přijde na desítky milionů. Na tenhle kousek by vám stačilo jen 5.1 milionu korun. Čím to?
Nebudeme vás dlouho napínat, jedná se totiž o repliku. Na první pohled byste to možná neuhodli, nicméně jen letmý pohled do interiéru vše prozradí. Tvůrce však alespoň zůstal věrný značce a postavil 300SL Gullwing na základech dnes již relativně dostupného roadsteru SLK z roku 2000.
Ovšem zatímco interiér je otevřenou knihou exteriér je skutečně dotažen do nejmenšího detailu. Ať už tohle auto stavěl kdokoliv, dal si skutečně záležet. Vždyť se podívejte na ty nádherné tvary a propracované detaily, jako jsou světlomety s chromovanými rámečky, výdechy na blatnících nebo systém otvírání dveří.
Stylová replika působí věrohodně ze všech stran i úhlů. Úpravce se pokusil přiblížit originálu i volbou jednoduchých kol, přesným kopírováním každé linky i přesným zpracováním zadních blatníků a drobných světel, která se dokonale drží originálu.
Je tak už jen škoda, že si úpravce nedal více záležet na interiéru. Ten je sice místy čalouněn kůží a nechybí mu zajímavé doplňky, nicméně plastová palubní deska a příliš moderní sedadla zkrátka dojem kazí. Nový majitel tak alespoň má vylepšovat.
Vůz je totiž momentálně vystaven na webu Classic Driver, kde za něj prodejce požaduje 198 800 Euro, tedy cca 5-1 milionu korun. Ve srovnání s jinými replikami klasických modelů to je naprosto přepálená cenovka, nicméně ve srovnání s originálem se jedná o skvělou nabídku.
Budoucímu kupci tedy rozhodování nezávidíme, každopádně před konstruktérem smekáme. Exteriér se povedl. A díky motoru V6 pod kapotou jsme si jisti, že ani jízdní vlastnosti nebudou úplně marné.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?