Zástupci automobilky Fiat během ženevského autosalonu potvrdili, že nová generace populárního modelu 500 bude čistě elektrická, zaměřená na luxus a její premiéry se dočkáme již v příštím roce. Co dalšího však o připravovaném modelu víme?
Současná generace Fiatu 500 se mezi zákazníky těší stále slušné popularitě, její výroba však probíhá už do roku 2005, takže už se jedná o celkem zastaralý stroj. Během ženevského autosalonu se však ukázalo, že Fiat už pracuje na generaci nové, která přinese celou řadu novinek.
Tou nejvýznamnější je zřejmě skutečnost, že nová pětistovka už nedostane tradiční spalovací motor - bude zkrátka pouze elektrická. Navíc by měl být automobil upraven tak, aby více lákal movitější sortu zájemců. „Prémiovost je cesta, jakou se chceme s novou EV 500 vydat," uvedl Olivier Francois, šéf marketingu Fiatu a FCA, v rozhovoru pro Auto Express.
„Nová 500, zcela obnovená. Nový objekt. Čistě elektrický. Něco jako městská Tesla, s nádherným stylem. Italská, Dolce Vita v elektromobilu. Je to přesný opak modelu Centoventi."
Právě elektrický koncept Centoventi byl jedním z největších překvapení ženevského autosalonu. Koncept, který by měl naznačit budoucnost modelu Panda, sází ve velkém na finanční dostupnost a bohatou možnost přizpůsobení - a to jak karoserie, tak designu exteriéru, uspořádání interiéru a pomocí bateriových modulů i dojezdu.
Nabízí se tedy možnost, že by modely Panda a 500 mohly sdílet stejnou elektrickou platformu, nicméně to je otázka vzdálené budoucnosti. Zatím se musíme spokojit alespoň s informací, že nová 500 bude stát na zcela nové elektrické platformě, kterou koncern FCA momentálně vyvíjí. Nová 500 by si tak sice měla uchovat své tvary a rozměry, jinak to ale bude zcela odlišný vůz.
Olivier Francois dále naznačil, že svou vyšší pozici na trhu by elektrická 500 EV měla podtrhovat i vyšší prodejní cenou - na konkrétní částky však zatím nedošlo. Automobilka se navíc nebojí, že by kvůli vyšší ceně za vcelku exkluzivní vůz měla ztrácet zákazníky.
Ostatně, i po představení nové generace s elektrickým motorem by v prodeji měla zůstat i starší generace, která má v nabídce jak benzínové motory, tak variantu Abarth. S tou se totiž zatím pro novou elektrickou generaci nepočítá.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?