Automobilka Audi má ve svém portfoliu řadu působivých sportovních vozů, těm nejryzejším však hrozí v blízké budoucnosti zánik. Současnost ani budoucnost totiž nejsou tradičním sportovní vozům příliš nakloněny a tak hrozí, že bychom mohli přijít jak o klasické TT, tak i supersportovní R8. Osud obou by však mohla zachránit elektrifikace.
Na nedávném Výročním valném shromáždění Audi zaznělo mnoho informací o připravovaných modelech a plánech automobilky pro nadcházející roky, kromě jiného však padlo i pár vět o nejisté budoucnosti ryze sportovních modelů, jako je TT nebo R8. A právě první jmenovaný model to má i podle dřívějších informací celkem nahnuté.
Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti pro technický rozvoj, podle webu AuoExpress uvedl, že na představenstvu proběhla celkem emocionální diskuze, během níž někteří prosazovali konec modelu TT. Podle Rothenpielera je však TT součástí DNA automobilky a proto za ni hodlá se svými kolegy bojovat. „JE to naše DNA a za to my budeme bojovat. Budu se snažit přesvědčit své kolegy o možnostech elektrifikace."
Totéž by pak mělo platit i pro model R8, jak dodal Rothenpieler. „Tyto modely a RS se budou muset přeměnit e-mobilitu. A o tom budeme diskutovat. E-Tron GT je prvním krokem. Musíme si uchovat naši sportovní DNA."
Bram Schot, CEO automobilky, však zachovává k celé věci poněkud střízlivější a hlavně pragmatičtější přístup. „Audi bude vždy mít ikonické vozy. Jsme emocionální značka. Novou ikonou se stane e-tron GT. Co se TT a R8 týče, budeme sledovat i čísla, protože ziskovost je něčím, na co se také musíme zaměřit." - citoval šéfa automobilky web AutoExpress.
Jak se tedy zdá, oba ryze sportovní modely Audi to mají celkem nahnuté, je však skvělé slyšet, že se alespoň někdo bude pokoušet o jejich záchranu. I když třeba jen v elektrifikované / ryze elektrické podobě. Oba modely si navíc celkem nedávno prošly faceliftem, takže se nemusíme obávat, že by měly během následujících pár let zmizet z trhu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?