Oblíbili jste si při hraní GTA V jedno z nejrychlejších vozidel ve hře Bravado Banshee? Teď máte příležitost pořídit si jedno i ve skutečném světě. Nejde přitom o nějakou domácí repliku ale o profesionálně postavený stroj na objednávku Rockstar Games.
Bravado Banshee patří mezi jednu ze stálic Grand Theft Auto už od prvního 3D dílu série, GTA III. Už tehdy se otevřený supersport očividně inspiroval Dodge Viperem. Následující díl z Vice City sice Banshee z 80. let ukázal jako herní variantu Chevroletu Corvette, od dob San Andreas se ale pod touto značkou vždy vrátil Viper.
V zatím posledním dílu série, GTA V, se Bravado Banshee inspirovalo třetí a čtvrtou generací Viperu, i když s odlišnou přídí více připomínající starší sporťáky od Mitsubishi. Zadní světla se očividně inspirovaly u Aston Martin a narozdíl od reálného Viperu má ten herní výrazně rozšířené blatníky. Pod kapotou digitálního vozu se má nacházet 8.4 litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, což vypadá jako ústupek oproti atmosférickému V10 v opravdovém Dodge. Herní značka Bravado mimochodem kopíruje Dodge i dalšími vozy ze své nabídky, na ulicích Los Santos se tak setkáte s i místními ekvivalenty Chargeru, Challengeru či pick-upu Ram.
V nabídce na eBay se nedávno objevil na prodej vůz, vzniklý na základě Dodge Viper SRT-10 Coupe třetí generace z roku 2006 a to na objednávku přímo z Rockstar Games. Známá tunerská firma West Coast Customs proměnila Viper na dokonalou repliku herního Banshee, což údajně vyšlo na více než 4 miliony kč. To se může zdát jako šílená částka na tuning, na voze však musel být změněn každý panel karosérie. Stejně tak světla byly vyrobeny na zakázku a změn se dočkal i interiér. Tomu ale zůstal totožný základní vzhled, herní Banshee totiž většinu interiéru neukáže příliš do detailu. Do vozu také bylo instalován zakázkový audiosystém, zabírající celý, už tak malý kufr vozu.
Do detailu ale šli tvůrci repliky, na kapotě modrého sporťáku se tak skví logo automobilky Bravado, nápisy Banshee jsou vyšity do sedaček, najdete je na palubní desce a dokonce i na brzdových třmenech. Na hlavici řadící páky šestistupňové manuální převodovky se dostalo logo Rockstar Games, tvůrců hry.
Největší změnou je ale motor, v reálné verzi Banshee totiž zůstal sériový atmosférický desetiválec Viper ZB I o objemu 8.3 litru a výkonu 510 koní. S tím se dokáže 1560 kg těžké auto rozjet až na 310 km/h.
Po dokončení v roce 2012 nabídlo Rockstar Games Bravado Banshee jako výhru v soutěži propagující vydání posledního dílu série GTA. Výhercem se tehdy stala 56 letá Američanka ze Severní Karolíny, s jejíž platební kartou si hru koupil její syn. Vůz si ale moc neužila, brzy jej nabídla na prodej za 70 tisíc USD, protože ji přišel příliš nepraktický.
V roce 2014 se vůz dostal do prodeje znovu, tentokrát za 170 tisíc USD, prodat za tuto cenu se jej asi nepodařilo, o pár let později se totiž v aukci vydražilo za pouhých 30800 dolarů. Nyní si jej můžete koupit na eBay za Buy It Now cenu 62991 USD, což je vzhledem k ceně původního vozu, hodnoty celé přestavby a faktu, že má vůz najeto jen 13185 km, stále přijatelná částka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?