Pět až sedm míst, kompaktní rozměry, jízdní vlastnosti plně srovnatelné s osobními vozy,...
vitální a hospodárné motory, komplexní funkční, komfortní a bezpečnostní výbava a možnost odpočtu DPH – především tyto atributy vynesly modely Volkswagen Touran mezi nejžádanější představitele stále sílícího segmentu MPV velkoprostorových vozů střední třídy.
V zájmu udržení a dalšího posílení pozice těchto praktických modelů nyní importér vynáší dva silné trumfy: • cena všech modelů Touran se snižuje o 24 tisíc korun • všechny verze mají standardně klimatizaci
Po úpravě cen začíná cena Touranu pod hranicí 600 tisíc korun – základní model řady Touran Conceptline, poháněný zážehovým motorem 1.6/75 kW (102 k) se prodává již za 599 300 Kč. V sériové výbavě tohoto modelu jsou přitom všechny důležité prvky, jako jsou např.: čelní, boční a průběžné hlavové airbagy, aktivní opěrky hlav u předních sedadel, systémy ESP, ABS, EDS a ASR, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken a zpětných zrcátek, posilovač Servotronic s proměnným účinkem, autorádio RCD s CD přehrávačem, tempomat, nastavitelný volant nebo výškově nastavitelná obě přední sedadla. Novinkou sériové výbavy této verze je klimatizace Climatic s poloautomatickou regulací.
Poloautomatickou klimatizaci má standardně také o stupeň vyšší verze Trendline, nejvyšší provedení Highline se chlubí plně automatickou klimatizací Climatronic.
Pro Touran Conceptline jsou připraveny dva motory: Zážehová šestnáctistovka o výkonu 75 kW/102 k, která je propojená s manuální pětistupňovou převodovkou, a hospodárný turbodiesel 1.9 TDI o výkonu 77 kW/105 k. Ten je standardně propojený s manuální šestistupňovou převodovkou, zájemci však mohou volit i inovativní dvouspojkovou automatickou převodovku DSG.
Pro modely ve stupních výbavy Trendline a Highline jsou navíc k dispozici moderní zážehové motory s přímým vstřikováním benzinu do válců 1.6 FSI (85 kW/115 k) a 2.0 FSI (110 kW/150 k) a silný turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k. S tímto agregátem Touran jede až 200 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje za 10,2 s a přitom jeho průměrná spotřeba činí jen 6,1 l nafty na 100 km jízdy. Všechny motory splňují emisní normu EU4.
Velkou výhodou modelů Touran je také možnost jejich přestavby na vůz kategorie N1, která umožňuje odpočet DPH.
- VOLKSWAGEN -
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?