Společnost Mitsubishi Motors Corporation oznámila, že na základě hodnocení, které proběhlo 13. listopadu tohoto roku, bylo SUV kupé Eclipse Cross zvoleno autem roku v anketě RJC Car of the Year 2019, kterou pořádá sdružení předních japonských automobilových výzkumníků a novinářů (Automotive Researchers' & Journalists' Conference of Japan).
Návazně na zvolení Eclipsu Cross, výbor RJC komentoval: "Eclipse Cross není jen stylovou fůzí atraktivního kupé a kompaktního SUV, ale disponuje také skvělými jízdními vlastnostmi na silnici i dobře vyváženou dynamikou. To vše díky unikátnímu pohonu 4x4 – Mitsubishi Super All-Wheel Control (S-AWC)."
„Špičkové výkony Eclipse Cross dosahuje díky kombinaci nově vyvinutého benzinového motoru o objemu 1,5l, který disponuje technologií přímého a nepřímého vstřikování a osmistupňové převodovky CVT s možností manuálního řazení."
Pro Mitsubishi Motors Corporation se jedná o důležitý úspěch, neboť poslední ocenění od komise RJC Car of the Year získala automobilka již před 11 lety, tedy v roce 2007. S modelem Eclipse Cross však automobilka evidentně zabodovala, což potvrzuje i úspěch v anketě Good Design Award 2018.
Mitsubishi Motors Corporation se k ocenění vyjádřilo následovně: „Je to pro nás velká čest zvítězit v anketě RJC Car of the Year 2019. Díky inspiraci svou firemní filosofií (Pochopení potenciálu mobility vede k vytváření pulsující společnosti) staví MMC zákazníka vždy na první místo svých aktivit."
RJC Car of the Year 2019
Eclipse Cross – v pořadí 28. vítěz RJC Car of the Year, který byl zvolen členy RJC z japonských modelů uvedených na domácí trh mezi 1. listopadem 2017 a 31. říjnem 2018. Před finální volbou 13. listopadu komise nejdříve 1. listopadu zvolila 6 nejlepších modelů, ze kterých pak vybírala vítěze RJC Car of the Year 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?