Poslední generace Fordu GT je naprosto fascinující stroj, kterým nás automobilka dokonale zaskočila. Supersport vycházející ze soutěžního speciálu je unikátní v mnoha ohledech, včetně přísných smluvních podmínek týkajících se jeho vlastnictví. Jeden ze známých šťastlivců, který mohl tento vůz vlastnit, je však ignoroval a od té doby střídá modré GT majitele jak na běžícím pásu.
Nová generace Fordu GT je skutečně exkluzivní zboží, neboť se bude vyrábět jen v omezené sérii. Zájemce, kteří jsou hodni vůz vlastnit, proto vybírala zvláštní komise přímo v automobilce, která kromě jiného donutila majitele podepsat smlouvu, podle které nesmějí následující dva roky prodat vůz nikomu jinému než automobilce. To se v poslední době stává stále častější praxí, neboť vozy z limitovaných sérií jsou často skupovány překupníky, kteří se následně snaží cenu vyšroubovat. (a automobilka tak tratí)
Jedním z mála šťastlivců, který si mohl nové GT pořídit, byl i známý wrestler a herec John Cena, který vůz kupoval za cca 460 000 dolarů přímo od Fordu. Navzdory podepsané smlouvě však svoje modré GT rychle prodal a roztočil tím koloběh soudních i tahanic s právníky automobilky.
Za kolik peněz Cena vůz prodal nevíme, ovšem kupcem měla být společnost, který následně GT přeprodal autobazaru New Autos Inc. a to s nájezdem pouhých 30 mil. Cena i New Autos Inc. byli nakonec automobilkou zažalováni, ovšem celý spor skončil dohodou, jejíž detaily neznáme. Bernie Knaus, prezident New Autos Inc., však pro Jalopnik uvedl, že Cenovo GT je nyní vůbec prvním a zřejmě i jediným, které již oficiálně není kryto omezením týkajícím se jeho prodeje.
Příběh Cenova modrého GT tím ale rozhodně nekončí. Od společnosti New Autos Inc. koupil vůz nadšenec, který s zvýšil jeho nájezd na 600 mil. A zřejmě by s ním jezdil dodnes, kdyby mu to neznemožnily zdravotní problémy se zády. Protože však patřil k lidem, podle kterých mají auta jezdit a ne jen věčně stát v garáži, poslal svůj vůz do aukce.
Tu organizovala společnost Russo and Steel a vůz se prodalo za 1.43 milionu dolarů. Tedy téměř o milion dráž, než za kolik ho Cena kupoval. Zhruba měsíc poté se však to samé GT, které mělo na tachometru 626 mil, objevilo na další aukci. Tu pořádala společnost Mecum a GT se zde prodalo za 1.32 milionu dolarů.
Jak dlouho vydrží modrý Ford GT v rukou již svého pátého majitele není jasné, ovšem pokud by pokračovalo v zavedeném trendu, pravděpodobně ho uvidíme znovu na prodej do konce měsíce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?