Automobily značky Rolls-Royce byly vždy znakem elegance, síly a vznešenosti na silnicích, což platí pro všechny jejich modely. Německá tuningová společnost Klassen se však rozhodla zajít ještě dál a z posledního Rollsu, luxusního SUV Cullinan, stvořila obrněnou luxusní limuzínu, která by mohla konkurovat i prezidentským speciálům. A to bohužel i cenou.
Začněme ale postupně. Základem přestavby se stalo SUV Cullinan, které již v základu měří úctyhodných 5341 mm a jeho rozvor je 3295 mm. Lidé z Klassen však Cullinan rozpůlili a do jeho středu vložili novou část o délce 1016 mm. Jeho celková délka tak narostla na 6 357 mm a rozvor na 4 311 mm.
Kromě prodloužení se však Rolls-Royce dočkal i nového neprůstřelného pláště, který by podle vyjádření společnosti měl nabízet nejvyšší standardy balistické ochrany. Pro lepší povědomí se sluší uvést, že většina upravených automobilů z produkce Klassen odolá výbuchům granátu i střelbě z pušek typu AK-47 / SVD.
Kromě prostoru a ochrany posádky však lidé z Klassen mysleli i na její komfort. Interiér modelu Cullinan je sám o sobě vrcholem luxusu, přesto dostal několik intuitivních technologických vylepšení. V kabině tak nechybí nové multimediální centrum iMac a o ozvučení se stará audio-systém značky Bang & Olufsen.
V interiéru bylo samozřejmě dbáno i na soukromí posádky, takže přepážka mezi řidičem a posádkou může být uzavřena. Samozřejmostí je i ambientní LED osvětlení, které může majitel vozu ovládat prostřednictvím svého chytrého telefonu.
Co se pohonného systému týče, zůstal nám pod kapotou 6.75 litrový dvanáctiválec o výkonu 571 koní a 850 Nm. Klassen bohužel neuveřejnil technické parametry týkající se váhy, ovšem již v základu váží Cullinan téměř 2.7 tuny. Díky metrovému prodloužení, neprůstřelným sklům a pancéřování však lze očekávat, že váha povyrostla o další tunu. A to se samozřejmě podepíše na jízdních vlastnostech a dynamice.
Pokud byste snad měli zájem o tento vrchol opulence, máme pro vás hned dvě špatné zprávy. Tou první je skutečnost, že od přijetí objednávky trvá stavba cca půl roku. Na tu dobu si však od Klassen můžete koupit či pronajmout jiný, již hotový pancéřovaný automobil. Druhým problémem by se pak mohla stát cena, která se pohybuje okolo 2 milionů dolarů, tedy cca 44.5 milionu korun. To je o 1.7 milionu dolarů více, než kolik stojí standardní Cullinan.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?