Na letošním autosalonu v Paříži (2. až 14. října 2018) představuje Škoda Auto řadu novinek. Česká automobilka se ve Francii prezentuje jako sportovně-dynamická, resp. ekologická značka a také jako poskytovatel služeb v oblasti mobility. Škoda Vision RS nabízí výhled na budoucí kompaktní model značky a současně budoucnost modelů RS. Další důležitou novinkou je Škoda Kodiaq RS, první SUV v rodině vozů RS. Škoda v Paříži ukázala také rozšířenou rodinu modelů Karoq – modely Karoq Scout a Karoq Sportline. Škoda Octavia G-TEC dostala více výkonu a nyní nabízí delší dojezd při provozu na zemní plyn (CNG), šetrný k životnímu prostředí. Na návštěvníky stánku značky Škoda v pavilonu 4 čeká v tzv. UX corneru nevšední, digitální zážitek. Pomocí vytvořeného avataru mohou prožít fiktivní den a nechat se provést na míru ušitými digitálními službami.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?