Ačkoliv za nejčastějšího viníka dopravního nehod bývá označována nepozornost, policisté po celém světě i nadále s nasazením všech sil bojují hlavně proti řidičům, kteří překračují rychlost. A občas k tomu využívají skutečně zajímavé nápady, jako je tento, který přichází ze Skotka. Tamní policisté totiž chtějí umožnit pořízení speciálních měřících zařízení i běžným civilistům, kteří by pak příliš rychlé řidiče udávali policii.
Jak uvádí web Edinburgh Evening News, v rámci této iniciativy by skupinky občanů dostaly možnost pořídit si vlastní vybavení potřebné k měření rychlosti, se kterým by je místní policisté naučili správně zacházet. Místní policejní šéf-inspektor Alan Carson pak věří, že právě toto opatření by mohlo pomoci v boji s neukázněnými řidiči, aniž by to policii stálo další zdroje (Ať už lidské, nebo finanční).
„Community Speedwatch (označení programu) by dával místním lidem možnost sehrát roli v udržování pořádku na silnicích," uvedl Carson. „Skupinky si mohou pořídit vlastní vybavení a my jim poskytneme adekvátní tréning jak s s tímto vybavením zacházet správně a bezpečně. Skupinky pak dostanou vlastní bločky a budou moci nahlásit kohokoliv, kdo rychlost překročí. My jim pak napíšeme výstražný dopis a připomeneme jim, jak by se měli v zastavených oblastech chovat," dodal Carson.
Myšlenka na tento komunitní program následovala po neúspěchu programu „Pop Up Bob," který měl také odradit řidiče od porušování rychlostních limitů. V rámci programu Pop Up Bob však mělo jít o výrobu policistů z kartonu, kteří měli být následovně rozmístěni kolem silnic a svou přítomností měli donutit řidiče zpomalit. Tento program byl ale označen jako neefektivní na nakonec z něj sešlo. Místo něj se ale objevila myšlenka na rozdávání radarových zařízení měřících rychlost.
A jak se k tomuto návrhu staví místní rada? Zatímco jedna její část je nakloněna realizaci, druhá část se staví výrazně proti. Například Scott Douglas označil celý nápad za stejně směšný, jako byli policisté vyříznutí z kartonu. Douglas si navíc postěžoval, že se poslední dobou neustále zvyšuje tlak na městskou radu, po které se neustále žádá apel na dodržování rychlostních limitů bez přítomnosti policistů.
Jak dopadne situace ve Skotsku nechceme předjímat, web TheDrive však informoval, že podobný postup s radary v rukou veřejnosti již nyní celkem úspěšně funguje v několika zemích světa, včetně Anglie. Tady už má systém veřejných hlídek zaměřených na kontrolu rychlosti okolo 3000 účastníků.
Dobrou zprávou navíc je, že dobrovolník nemůže nikomu udělit pokutu. Jeho úkolem by bylo v podstatě jen předat detailní informace policii, která by následně řidiči vozu poslala varování (zřejmě i s fotkou?. Místo pokut by tak začaly chodit výstrahy, které by možná dokázaly motivovat alespoň pár řidičů ke zvednutí nohy z plynu. Alespoň v obydlených oblastech.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?