O nástupci Škody Rapid toho zatím příliš mnoho nevíme, v posledních týdnech se však až povážlivě často začal objevovat na silnicích - a to nejen českých. Maskovaná novinka, kterou zatím známe jen z konceptu Vision RS, už totiž vyrazila na jeden z nejnáročnějších závodních okruhů světa, německý Nürburgringu, kde ji její řidič rozhodně nešetřil.
Na první pohled se může zdát, že se díváme na záběry upraveného a maskovaného Rapidu Spaceback, ve skutečnosti se však pod maskovací fólií ukrývá zcela nový vůz. Ten má být postaven na univerzální platformě MQB koncernu Volkswagen a i přes své kompaktní rozměry by měl nabídnout více prostoru, než dosavadní Rapid Spaceback.
Ačkoliv se první fotografie nového modelu začaly objevovat teprve nedávno, vozy na silnicích by už měly být vybaveny karoserií i světlomety připravenými pro produkční výrobu, jak uvádí Motor1. To zjednodušeně řečeno znamená, že premiéra vozu by mohla být blíže, než si myslíme. Prozatím se však stále mluví o začátku příštího roku.
A aby automobilka dala jasně najevo, že současný Rapid a nově vyvíjený model nebudou mít nic nového, rozhodla se vozu nadělit i nové jméno. My ho zatím neznáme, často se však diskutuje o znovuvzkříšení jmen jako Felicia či Popular.
Alain Favey, který ve Škodě zastává vedoucí pozici v marketingovém a prodejním oddělení, již dříve uvedl, že nástupce Rapidu by se měl stát „vážným soupeřem VW Golf." Kromě toho také dodal, že nový model se bude v mnoha aspektech odlišovat od nejprodávanějšího mladoboleslavského modelu, kterým je Octavia.
Na co přesně se můžeme těšit zatím netušíme, ovšem testovací jízdy na Nürburgringu naznačují, že nový model by mohl být více zaměřen na radost a dojmy z řízení, než jeho předchůdce. Ostatně i z některých záběrů je dobře vidět, že jezdec na testovaný vůz pořádně tlačí.
Automobilka však nezanedbává žádný z aspektů této novinky. Vůz by měl dostat agresivnější vzhled, měl by být pohodlnější a uvnitř jeho kabiny bychom se měli dočkat nové techniky a technologií, díky kterým by Škoda ráda více bodovala mezi současnými zájemci o modely jako VW Golf či Ford Focus.
Další novinky bychom se mohli dozvědět na pařížském autosalonu, kde má mít premiéru mladoboleslavský koncept Vision RS. Právě tento koncept ostrého hatchbacku by se totiž mohl stát předobrazem nového kompaktního modelu z Mladé Boleslavi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?