„Beetle Sunshinetour to Wolfsburg 2018“ – s tímto mottem se v sobotu 8. září uskutečnilo počtrnácté velké setkání komunity modelů Beetle, New Beetle a Brouk. Středem pozornosti bylo tentokrát 20. výročí modelu New Beetle, automobilu kategorie Youngtimer, který je na dobré cestě k postavení klasického vozu. Podle vzoru Brouka. Beetle, New Beetle a Brouk – tři generace kompaktního, nadčasového Volkswagenu, který si získal přátele na celém světě. Tisíce těchto fanoušků přijely o uplynulém víkendu do Wolfsburgu, aby společně oslavili jednu z nejsympatičtějších ikon automobilové historie.
Vyvrcholením setkání „Beetle Sunshinetour to Wolfsburg 2018“ byla spanilá jízda více než 200 vozidel Beetle, New Beetle a Brouk výrobním závodem Volkswagen. Nic takového se ještě nikdy neudálo. Nechyběly ani exotické verze, jako je Hebmüller Cabriolet z roku 1950 nebo jeden ze vzácných vozů New Beetle RSI s výkonem 225 k z roku 2000. A samozřejmě byly zastoupeny i nejmladší modely, jako je Beetle Cabriolet Dune. Účastníci vjeli do výrobního areálu po příjezdové cestě k hotelu „The Ritz-Carlton“.
Odtud se vydali po ulici Südstraße mezi Středoněmeckým průplavem a hlavním výrobním závodem směrem k výškové budově, která je sídlem vedení značky. Tato trasa je ostatně výjimečná i tím, že části výrobního závodu a celá výšková budova jsou chráněnými památkami. Jízda pokračovala ulicí Mittelstraße – po níž jinak směřují zaměstnanci společnosti Volkswagen na svá pracoviště a jezdí velká nákladní vozidla, dodávající díly na montážní linky metodou „just-in-time“ – směrem k Autostadtu. Vstupní zóna pod věžovými budovami Autostadtu se stala místem festivalových oslav. Účastníci a návštěvníci zde vedli odborné diskuze a po celý jeden den oslavovali tři generace automobilu, který byl zárodkem, z něhož vyrostl celý koncern.
Středem pozornosti byl samozřejmě New Beetle, který v roce 2018 slaví své 20. výročí a nikdy nebyl běžným automobilem, ať jako nový nebo použitý vůz. Vždycky byl totiž také vyjádřením postoje k životu. První vozy této modelové řady nyní na své cestě k postavení klasického automobilu vstoupily do kategorie Youngtimer.
Letošní setkání Beetle Sunshinetour se ostatně konalo ve Wolfsburgu poprvé. Mimořádné místo konání před branami Autostadtu a výrobního závodu bylo připomínkou významného kulatého výročí modelu New Beetle. Beetle Sunshinetour před 14 lety poprvé zorganizovala řidička vozu Beetle Gabriele Graft z Lübecku, která je dodnes hlavní duší celého setkání.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?