Pokud vybíráte ostrý hatchback, pravděpodobně se na váš seznam potencionálního nového vozu dostane Honda Civic Type-R, Hyundai i30 N, Seat Leon Cupra, Peugeot 308 GTi nebo Renault Megane R.S. Jistě, nabídka ostrých hatchbacků nabízí ještě pár působivých vozů, ovšem který z výše jmenovaných je podle vás tím nejrychlejším?
Nabídka ostrých hatchbacků je v současné době skutečně bohatá, takže si svého favorita jistě najde každý. Nabízí se ale otázka, který z nich je nejrychlejší? Vyskládat na závodní dráhu všechny nabízené modely by byl zřejmě nadlidský úkol, Mat Watson proto vybral alespoň působivou pětici.
Hned na začátek musíme říci, že jedna ze stálic trhu s ostrými hatchbacky zde bohužel chybí. Proč na startu nestojí i Volkswagen Golf GTI bohužel nevíme, na druhou stranu však musíme uznat, že ani zbývající pětice ve složení Renault Megane R.S., Sean Leon Cupra R, Honda Civic Type-R, Peugeot 308 GTI a Hyundai i30 N není marná.
Srovnání se skládalo již tradičně ze tří disciplín: sprint na 400 metrů s pevným startem, závod s volným startem při rychlosti 80 km/h při zařazeném třetím rychlostním stupni a test brzdění z rychlosti 70 km/h.
Během prvního závodu předvedl Megane R.S. působivou akceleraci, po pár desítkách metrů se však souboj smrskl jen na Hondu a Seat. Cílovou čáru nakonec jako první překonala Honda, Seat však zůstal pozadu jen o pár desítek centimetrů. Jako poslední dorazil do cíle Peugeot 308 GTI, kterému nepomohl ani profi závodník za volantem.
Ve druhém závodě se pořadí automobilů celkem zajímavě promíchalo. Zatímco v prvním závodě předvedl Renault skvělou akceleraci, během druhé jízdy naprosto pohořel. Naopak 308 GTI dokázala při volném startu zužitkovat svůj výkon a dlouho se držela. Nakonec se však souboj omezil jen na Seat a Hondu, přičemž v cíli byl první Seat Leon Cupra R.
Poslední test, kterým bylo brzdění z rychlosti 112 km/h, měl jasného poraženého a nejasného vítěze. Megane RS bohužel skončil daleko před konkurencí, nepatrně dřív zastavil i Seat Leon. O vítězi pak rozhodovaly centimetry, které nakonec přiřkly výhru Hondě Civic Type R.
Ta tedy soutěž celkově ovládla a nakonec si vysloužila pochvalu i během jízdy na konci videa, kde si Mat Watson pochvaloval téměř vše - tedy až na nepříliš povedený infotainment a design exteriéru, který nemusí sednout každému. Celkově je však Civic Type R údajně naprosto excelentním vozem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?