Záběr nehody, který se k nám dostal, zachycuje řidiče "protijedoucí" Audi Q7, který za zvláštních okolností naboural do vozu Volkswagen Amarok, z něhož záznam pochází. O tom, co se řidiči stalo a proč k nehodě došlo můžeme pouze spekulovat, nejvíce zajímavý je však rozsah poškození na vozidle VW Amarok.
Ještě se však na chvilku vrátíme k příčině nehody. Záběr není natolik detailní, aby prozradil, zda řidič Audi propadl mikrospánku nebo nevěnoval řízení dostatečnou pozornost. Někteří čtenáři ještě spekulují nad tím, zda nemohl automobil prostě přehlédnout přes široký A sloupek, u velkého a zářivě modrého Volkswagenu Amarok je to však velice nepravděpodobné.
Nejvíce se přikláníme k variantě, že byl řidič Q7 pouze oslněn sluncem - ze záběru je viditelné jak vjíždí z prudkého (zřejmě zapadajícího) slunce do stínu a každý řidič ví, jak jsou tyto situace nepříjemné. O síle nárazu pak také nemusíme příliš pochybovat - obě auta byla dostatečně odhozena. Na videu je také dobře vidět rozsah čelního poškození na vozidle Audi i fakt, že došlo k vystřelení airbagu.
Poškozený (z hlediska zavinění nehody) VW Amarok měl však štěstí. Záznam totiž pochází z oblasti Gungahlin z Austrálie, kde bývají speciální nárazníky typu bullbar a roobar běžným doplňkem. Žádný řidič nechce riskovat, že by jeho vůz nějaký klokan či jiné sražené zvíře vyřadilo z provozu a on by pak zůstal nepojízdný. (V Austrálii by to bylo obecně díky nízkému osídlení velmi nepříjemné).
Právě nainstalovaný ochranný rám v tomto případě zachránil VW Amarok od jakéhokoliv poškození. Ať se díváme na dostupné fotografie, které se nám podařilo nalézt na osobním profilu řidiče Volkswagenu jakkoliv, nevidíme žádný šrám, který by si jeho vůz z nehody odvážel. Řidič Audi je oproti tomu za svůj čin potrestán dostatečně. I přes sprostý komentář, kterým autor videa častuje řidiče Audi, má tento příběh pro poškozeného šťastný konec.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?